شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اندیشکده آمریکایی: واشنگتن نسبت به لبنان به جای سیاست، رفاقت دارد

 

اندیشکده آمریکایی 'بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها' در انتقاد از عدم برخورد سرسختانه واشنگتن نسبت به همکاری‌های نیروهای حزب‌الله با ارتش لبنان می‌گوید، آمریکا با لبنان به‌جای سیاست، رفاقت دارد.

در سرمقاله‌ای که امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه در وبسایت این اندیشکده منتشر شد، آمده است:

«ژنرال ژوزف عون، فرمانده نیروهای مسلح لبنان در هفته جاری برای یک دیدار رسمی به واشنگتن آمده بود. سفر او تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که وزیر دفاع اسرائیل آویگدور لیبرمن این نیروها را 'بخشی جدایی‌ناپذیر و مرتبط با حزب‌الله لبنان' خوانده بود.

این توصیف لیبرمن از آرایش نیروهای نظامی- سیاسی در لبنان نه‌تنها کاملاً درست است، بلکه در تضاد مستقیم با سیاست آمریکا می‌باشد که بر روی تقویت ارتش ملی لبنان تمرکز دارد.

سخنان لیبرمن همزمان با اعلام مواضع دولت ترامپ در مورد استراتژی جدید واشنگتن در مقابل ایران صورت می‌گیرد که شامل تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران و حزب‌الله می‌باشد.

در این استراتژی در مورد حزب‌الله آمده است: «دولت ترامپ خود را متعهد به حمایت از نهادهای مشروع دولت لبنان و افشای رفتار خرابکارانه حزب‌الله می‌داند و هدف آن محروم کردن مشروعیت سیاسی به حزب‌الله می‌باشد تا در روند زمانی از حمایت مردم لبنان محروم شود.»

به زبان دیگر، حمایت آمریکا از ارتش ملی لبنان، بخشی از استراتژی دادن مشروعیت به آن و مشروعیت‌زدایی از حزب‌الله است که بطور غیرقانونی یک نیروی مسلح را در کنار نیروهای ارتش ملی این کشور برپا کرده است. و قرار است در طول یک زمان نامعلوم به خلع‌سلاح حزب‌الله منجر شود.

اما بگذارید در این مورد جدّی باشیم. این یک سیاست نیست. این یک خیال‌پردازی شاعرانه است. اکنون یک‌ دهه پس از دنبال کردن این سیاست، باتوجه به اعلام مواضع جدید خود در مقابل حکومت ایران و برنامه‌های خرابکارانه آن در منطقه خاورمیانه، واشنگتن می‌بایستی استراتژی خود در مورد لبنان را بازنگری کند. بویژه آنکه حزب‌الله یکی از ستون‌های مهم سیاست‌های حکومت ایران در پیشبرد مقاصد خود در منطقه می‌باشد.»

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More