شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پرویز فتاح، منتخب علی خامنه‌ای

 

سعید قاسمی‌نژاد، از نویسندگان «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»، (اف‌.دی‌.دی) با انتشار یادداشتی در پایگاه اینترنتی این مرکز، پیش‌بینی کرده است که با انتصاب پرویز فتاح، در سمت رییس جدید بنیاد مستضعفان از سوی  رهبری جمهوری اسلامی، او می‌تواند به عنوان نامزد اصلی جریان «اصول‌گرایان» در انتخابات آتی ریاست جمهوری مطرح شود.

قاسمی‌نژاد در یادداشتی که روز جمعه ۱۱ مرداد در وب‌سایت بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها منتشر کرده است؛ با اشاره به اهمیت و جایگاه «بنیاد مستضعفان» در ساختار اقتصادی جمهوری اسلامی، این طور برداشت کرده است که انتصاب فتاح به چنین سمتی، نشان از اعتماد رو به افزایش رهبر جمهوری اسلامی، به او است.

فتاح متولد ۱۳۴۰ است و پیش از آن که به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب شود پیشتر در دولت اول محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق، وزیر نیرو بود.

فتاح در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ نیز به عنوان مدیرعامل «بنیاد تعاون سپاه پاسداران» فعالیت کرده است. او پیش‌ از انتصاب به ریاست بنیاد مستضعفان، رییس کمیته امداد، از دیگر نهادی اقتصادی پرقدرت وابسته به رهبری جمهوری اسلامی، را بر عهده داشت.

قاسمی‌نژاد  در بخشی از یادداشت خود به سوابق همکاری فتاح با سپاه پاسداران می‌پردازد و می‌‌نویسد که فتاح از سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران در آمده است و پس از پایان جنگ ایران و عراق، همکاری خود با سپاه را در چهارچوب فعالیت‌های قرارگاه موسوم به «خاتم‌الانبیا» ادامه داده است. قاسمی‌نژاد از قرارگاه «خاتم‌الانبیا» به عنوان رکن اقتصادی سپاه نام می‌برد که در فعالیت‌های موشکی و اتمی جمهوری اسلامی نیز مشارکت داشته است.

قاسمی‌نژاد در ادامه یادداشت خود به فعالیت‌های فتاح، به عنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه، نیز می‌پردازد و اشاره می‌کند که خزانه‌داری ایالات متحده در سال ۲۰۱۰ این بنیاد و شخص فتاح را در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا قرار داده است.

قاسمی‌نژاد نوشته است در جریان کارزار انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۱۳۹۲ بخشی از اصول‌گریان از فتاح خواسته‌اند وارد رقابت‌های ریاست جمهوری شود اما او این پیشنهاد را رد کرده است و پس از آن از سوی رهبری جمهوری اسلامی به ریاست کمیته امداد منصوب شده است.

قاسمی نژاد می‌گوید به رغم درآمدهای و دارای‌های چند میلیارد دلاری بنیاد مستضعفان، فتاح می‌خواهد از خود چهر‌ه‌ای مردمی ارائه دهد که حامی فرودستان جامعه است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More