شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بیش از ۵۵ شرکت و نهاد کره شمالی هدف تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفت

 

ایالات متحده آمریکا روز جمعه چهارم اسفند، از اعمال گسترده‌ترین تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، برای توقف برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور خبر داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نسبت به فاز دوم تحریم‌ها اخطار داده و گفت در صورتی که این گام نیز موثر واقع نشود، «برای جهان بسیار تأسف انگیز» خواهد بود.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در راستای حل بزرگ‌ترین چالش امنیتی دولت ترامپ،  طی بیانیه‌ای یک‌ شخص،  ۲۷ شرکت و ۲۸ کشتی را تحریم کرد.

ایالات متحده آمریکا، همچنین برای توقف قاچاق غیر قانونی نفت و زغال سنگ از سوی کره‌شمالی، فهرستی از نهادها را برای قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل پیشنهاد کرد تا بصورت جداگانه از سوی این سازمان تحریم شوند.

دونالد ترامپ، در کنفرانس خبری مشترک با مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا از باقی ماندن گزینه نظامی بر روی میز خبر داد و گفت: «اگر تحریم‌ها عمل نکند، ما وارد گام دوم خواهیم شد.»

او گفت: «گام دوم احتمال دارد که بسیار سخت و برای جهان بسیار تاسف‌بار باشد. ولی امیدواریم که این تحریم‌ها کارساز باشند».

هدف این تحریم‌ها، یک فرد دارای تابعیت تایوان و موسسات کشتیرانی و انرژی در چین، هنگ‌کنگ، تایوان و سنگاپور است.

بر اساس تحریم‌های وضع‌ شده جدید، تمامی دارایی این موسسات در ایالات متحده مسدود و هرگونه معامله شهروندان آمریکا با آن‌ها  ممنوع خواهد شد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، هدف از این تحریم‌ها را جلوگیری از تجارت شرکت‌ها و کشتی‌های کره‌شمالی و تمامی موسساتی که به پیونگ‌یانگ مرتبط هستند ذکر کرد.

بر اساس این گزارش،‌ این دور تازه تحریم‌ها، تمامی کشتی‌هایی را که در کره‌شمالی، چین، سنگاپور، تایوان، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال، تانزانیا، پاناما و کومورس قرار دارند و یا در آن‌جا ثبت شده و یا با پرچم این کشورها تردد می‌کنند را شامل می‌شود.

بهمن ماه سال‌ جاری، سه منبع اطلاعاتی اروپایی در گفت‌وگویی با رویترز، از انتقال زغال سنگ کره‌شمالی به روسیه و سپس تحویل این محموله به کره‌جنوبی و ژاپن در سال گذشته خبر دادند.

استیو مانچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در خصوص تحریم‌های جدید وضع شده گفت که تحریم‌های جدید، باعث محدود شدن کره‌شمالی در تجارت زغال سنگ و سایر سوخت‌ها از طریق دریا خواهد شد.

به گفته یکی از مقامات ارشد دولتی، با وجود تلاش‌های فراوانی که در گذشته صورت گرفته و پیشرفتی که کره‌شمالی در توسعه برنامه‌های خود داشته، دونالد ترامپ از شرایط موجود به وضوح نا‌امید شده است.

منوچین در جلسه‌ای دیگر و در حالی که در کنار تصاویری بزرگ که نشان‌دهنده جابجایی سوخت و سایر محصولات در ماه دسامبر از یک کشتی به کشتی دیگر و به مقصد کره‌شمالی ایستاده بود گفت که تحریم‌های وضع شده جدید تمامی کشتی‌هایی را که در حال حاضر مورد استفاده کره‌شمالی قرار می‌گیرد شامل خواهد شد.

منوچین افزود که تعداد تحریم‌های وضع شده علیه کره‌شمالی از سال ۲۰۰۵ تا کنون به ۴۵۰ مورد رسیده که بیش‌ از نیمی از آن‌ها در سال گذشته وضع شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More