شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تاکید روحانی و سلیمانی بر پشتیبانی همه جانبه از نیروهای «مقاومت فلسطین»

 

حسن روحانی رییس جمهور ایران، عصر روز دوشنبه ۲۰ آذر در تماسی تلفنی با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین»، اعلام کرد که «جمهوری اسلامی ایران اقدام آمریکا را در مورد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس، به عنوان پایتخت اسراییل به‌شدت محکوم کرده و همانند گذشته در کنار فلسطین می‌ماند. »

روحانی ضمن« ناصحیح» خواندن  اقدام دولت آمریکا، گفت: «ملت فلسطین و امت اسلامی بی‌تردید با وحدت، مقاومت و ایستادگی خود، این طرح «آمریکایی – صهیونیستی» را با شکست مواجه خواهند کرد.»

رییس جمهور ایران گفت:«این اقدام آمریکا نشان داد که آنها به هیچ عنوان نمی‌خواهند حقوق «ملت فلسطین» را به رسمیت بشناسند. »

روحانی در عین حال اقدام  رییس جمهور آمریکا را « اهانت آمیز» و «طرحی شوم» علیه فلسطین و جهان اسلام دانسته و «از همه مسلمانان و جهان اسلام خواست متحد و یکصدا، علیه این طرح شوم بایستند.»

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: «در این شرایط و در گام نخست، همه جریان‌های فلسطینی باید با وحدت خود پاسخ قاطعی به رژیم« صهیونیستی» و آمریکا بدهند و در گام دوم نیز دنیای اسلام باید با صدای واحد و متحد، در برابر این طرح شوم بایستد.»

روحانی همچنین ضمن اشاره به جلسه دولت‌های اسلامی در روز چهارشنبه ۲۲ آذر اعلام کرد:« سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ترکیه، بی تردید با صدای رسا اعتراض خود را به گوش جهانیان خواهند رساند.»

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، نیز در این تماس تلفنی از «آغاز انتفاضه جدید ملت فلسطین» به دنبال تصمیم دولت آمریکا خبر داده و گفت: «این انتفاضه که تاکنون ۴ شهید و هزار و۵۰۰ مجروح داده است، با قدرت ادامه می‌یابد و ما مصمم هستیم طرح آمریکایی‌ها و «صهیونیست‌»ها را با شکست مواجه کنیم.»

 

  • تماس تلفنی قاسم سلیمانی با فرماندهان «نیروهای مقاومت اسلامی »فلسطین

در عین حال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی،‌ نیز شامگاه دوشنبه ۲۰ آذر،  آمادگی جمهوری اسلامی، برای پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای «مقاومت اسلامی فلسطین» و دیگر« گروه‌های جبهه مقاومت» را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، قاسم سلیمانی طی تماسی تلفنی با فرماندهی گردان‌های « عزالدین قسام» و فرماندهی «سرایا (گردان‌‌های جهاد اسلامی)» در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای«مقاومت اسلامی» فلسطین را اعلام کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین بر آمادگی دیگر گروه‌های جبهه مقاومت در منطقه برای دفاع از مسجد الاقصی تاکید کرد.

 

  • سخنان سید حسن نصرالله

پشتیبانی فرمانده نیروی قدس سپاه از نیروهای«مقاومت اسلامی» فلسطین بلافاصله پس از سخنان سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، اعلام شد.

به گزارش نیویورک تایمز، سید حسن نصرالله صبح همان روز در سخنانی تاکید کرد که «توجه این گروه دوباره به سوی اسراییل بازخواهد گشت.»

حزب‌الله در سال‌های گذشته به شکل گسترده در جنگ داخلی سوریه درگیر بوده؛ واقعیتی که این گروه را از توجه به درگیری دیرینه‌اش با اسراییل تا حد زیادی بازداشته بود.

از سوی دیگر تماس تلفنی قاسم سلیمانی با فرماندهی نیروهای «مقاومت اسلامی فلسطین» در پی سخنرانی روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا صورت گرفته است. ترامپ در این سخنرانی رسما اعلام کرد که  آمریکا از این  پس بیت‌المقدس یا اورشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می‌شناسد و مصوبه کنگره آمریکا را در این‌باره اجرا می‌کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More