شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک روز بعد از پایان دوره‌ ریاست جمهوری، دو حساب‌ خامنه‌ای در توییتر ترامپ را به انتقام حتمی تهدید کردند

حساب پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر علی خامنه‌ای در توییتر با انتشار پوستری از تصویر دونالد ترامپ در زمین گلف و با تیتر «انتقام حتمی است»، رییس جمهوری پیشین آمریکا را به طور ضمنی به کشته شدن تهدید کرد.

این پوستر یک روز بعد از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و آغاز ریاست جمهوری جو بایدن منتشر شد و حساب توییتر فارسی علی خامنه‌ای ۳۳۷ هزار فالوئر دارد نیز اقدام به بازنشر این توییت کرد.

در این پوستر، تصویری از فراز یک زمین گلف آمده که دونالد ترامپ به تنهایی در آن مشغول بازی گلف است.

 تیتر «انتقام حتمی است» در کنار تصویری که از ترامپ در زمین گلف آمده تداعی کننده تهدید به انتقام از ترامپ و کشتن رییس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا با حمله پهپادی است.

علاوه بر این، جمله‌ای از سخنان ۲۶ آذر ماه ۹۹ علی خامنه‌ای نیز در این پوستر نقل شده که درباره انتقام از کشته شدن قاسم سلیمانی آمده است که در آن گفته بود: «انتقام حتمی است قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند» و «بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند.»

سه هفته پیش، اسماعیل قاآنی، فرمانده فعلی نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، ضمن آنکه مقام‌های آمریکا را به کشته شدن در انتقام سلیمانی تهدید کرد و گفت: «آنها باید بدانند حتی از درون خانه‌شان ممکن است کسانی پیدا شوند که پاسخ این جنایت را بدهند.» 

قاآنی که جمعه ۱۲دی‌ماه در مراسم سالگرد کشته شدن سلیمانی، سخن می‌گفت، تاکید کرد که «در سراسر عالم هر کجا مردی پیدا شود» آماده است کسانی که این اقدام را انجام دادند «به سزای عملش برساند». 

مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله علی خامنه‌ای از هنگامی که قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در ۱۳ دی ماه سال۹۸ که با دستور دونالد امپ و در حمله ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد، اعلام کردند از آمریکا «انتقام سخت» خواهند گرفت.

آنها یک بار تعدادی موشک به پایگاه عین‌الاسد در عراق، محل استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، شلیک کردند اما این حمله پس از آن صورت گرفت مقام‌های جمهوری اسلامی مقام‌های دولت عراق را از آن مطلع کرده بودند و تلفات جانی از میان نیروهای آمریکا نداشت.

در هفته‌های گذشته به ویژه بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی مقام‌های جمهوری اسلامی بر شدت تهدیدات لفظی خود مبنی بر گرفتن انتقام سلیمانی از دونالد ترامپ و مقام‌های دولت او افزودند.

تهدیدات پیشین مقام‌های جمهوری اسلامی علیه دونالد ترامپ و برخی مقام‌های دولت او درحالی صورت گرفته بود که ترامپ در مقام ریاست جمهوری بود.

تهدیدات جدید از جمله تهدیدی که روز پنج‌شنبه در حساب‌های سایت خامنه‌ای و حساب فارسی او درحالی منتشر شد که دونالد ترامپ دیگر رییس جمهوری ایالات متحده نیست و برای ادامه یک زندگی عادی  راهی محل اقامت جدید خود در فلوریدا شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی پیشتر از صدور حکم جلب دونالد ترامپ نیز خبر داده و در ۳۰ دی ماه نیز اعلام کردند که دونالد ترامپ و مایک پمپئو و شمار دیگری از مقام‌های دولت ترامپ را تحریم کرده‌‌اند.

دولت بایدن در روز اول کاری خود با اقدام وزارت خارجه چین نیز در تحریم ۲۸ شهروند آمریکایی از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ، جان بولتون و استیو بنن شد و بلافاصله یک سخنگوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن اقدام چین برای تحریم ۲۸ مقام‌ دولت قبلی آمریکا را «غیرسازنده و بدبینانه» خواند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More