شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تبلیغات برتری نژاد سفید در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان در دهه گذشته رسید

بر اساس گزارش جدیدی که اتحادیه ضد افترا در اختیار آسوشیتدپرس قرار داده، تبلیغات در مورد برتری نژاد سفید در سراسر آمریکا در سال ۲۰۲۰ به سطح هشدار دهنده‌ای رسیده است. 

بر اساس این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شده، ۵۱۲۵ مورد نژادپرستی، یهودی‌ستیزی، همجنس‌گرا‌ستیزی و دیگر پیام‌های نفرت انگیز در قالب‌های مختلف مانند بروشور،آگهی، برچسب، پوستر و بنر منتشر و پخش شده است

این آمار تقریبا دو برابر مواردی است که در سال ۲۰۱۹ گزارش شده است. این سازمان مبارزه با نفرت‌پراکنی گفت دستیابی به آمار دقیق مواردی که آنلاین اتفاق می‌افتد بسیار دشوار است و احیانا به میلیون‌ها مورد می‌رسد.

سازمان ضد افترا (ای دی ال) که بیش از یک قرن پیش تاسیس شده می‌گوید سال گذشته بیشترین آمار برتری‌طلبی نژادی در یک دهه گذشته را داشته است. 

این گزارش هم‌زمان با تحقیقات مقام‌های فدرال در مورد حمله به ساختمان کنگره و تعقیب قانونی کسانی که در آن شرکت کردند، منتشر شده است. بعضی از این افراد به ارتباط با گروه‌های نفرت‌پراکنی و شبه‌نظامیان ضد دولتی متهم هستند.

کریستین پیکیولیونی که خود زمانی یک راست‌گرای افراطی بوده و هم اکنون سازمانی به نام پروژه رادیکال‌های آزاد را تاسیس کرده، می‌گوید بروز موج گسترده نفرت پراکنی ریشه در برتری‌طلبی نژادی سفید پوستان دارد.

 او همچنین می‌افزاید از دلایل دیگر بروز این موج تلاش گروه‌های افراطی برای استفاده از موقعیت‌های بحرانی در جذب افراد جامعه به سوی خود است.

پیکیولینی می‌گوید این گروه‌ها از ترس و تردید افراد برای متقاعد کردنشان که دلیل همه مشکلات آنها «دیگران» هستند استفاده می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

براساس این گزارش، حداقل ۳۰ گروه شناخته شده طرفدار برتری طلبی نژادی پشت این تبلیغات بوده‌اند اما در مجموع ۳ گروه عمده NJEHA ، جبهه پاتریوت و باشگاه اجتماعی ناسیونالیست مسئول ۹۲ درصد این فعالیت ها بوده‌اند

این تبلیغات در همه ایالت‌های آمریکا به جز هاوایی منتشر شده و بر اساس این گزارش، بالاترین آمار در تگزاس، واشینگتن، کالیفرنیا، نیوجرسی، نیویورک، ماساچوست، ویرجینیا و پنسیلوانیا گزارش شده است.

ای دی ال در گزارش خود می گوید این تبلیغات که اغلب با هدف جلب توجه رسانه‌‌ها و مخاطبان آنلاین صورت می‌گیرد، به برتری طلبان نژادی کمک می‌کند دیدگاه خود را عادی‌‌سازی کنند و در نهایت به هدف خود در جذب افراد به گروه‌های خود دست پیدا کنند. بر اساس این گزارش، زبانی که در این تبلیغات استفاده شده آمیخته با لحنی وطن‌پرستانه است که آن را در نظر افراد ناآگاه موجه جلوه می‌دهد.

برخی از آگهی‌ها، برچسب‌ها و و پوسترها صریحا نژادپرستانه و یهودی‌ستیزانه هستند. در یکی از تبلیغات منتشر شده از سوی انجمن میراث اروپا در نیوجرسی نوشته شده بود «جرم‌های سیاه‌پوستان مهم است» که اشاره ای طعنه‌آمیز دارد به جنبش «جان سیاهان مهم است»

یک گروه نئونازیستی معروف به «جبهه مردمی» نیز برچسب‌هایی را پخش کردند که روی آن نوشته شده بود «جان سفیدپوستان مهم است.

گرین بلات، مدیر کل سازمان اتحادیه ضد افترا اذعان می کند که حق آزادی بیان این اجازه را می‌دهد که افراد تنفر خود را ابراز کنند اما به گفته او وقتی این ابراز عقیده و احساس، باعث بروز خشونت و فراهم کردن شرایط برای عادی سازی افراط‌ گرایی می‌شود، باید با آن مخالفت کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More