شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران کنترل خواهد شد

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پایان اجلاس نشست گروه «جی هفت» آن را موفقیت آمیز خواند و گفت که مسائل مالی در صدر موضوع‌های مورد مذاکره بوده است.

ترامپ روز شنبه ۱۹ خرداد ماه در اجلاس نشست گروه «جی هفت»، ایران را یک تهدید جدی برای امنیت ملی کشورش دانست و گفت: «کشورهای گروه هفت همچنان به کنترل جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران متعهد هستند. با آن‌ها یا بدون آن‌ها، این جاه‌طلبی‌ها کنترل خواهد شد».

 

 

رئیس جمهور آمریکا،‌ با اشاره به اینکه ما مذاکرات خوبی درباره تجارت، محیط زیست‌ و  مسائل دفاعی داشتیم، تاکید کرد: مراودات تجاری در صدر مسائل مورد مذاکره بود.

دونالد ترامپ در پایان نشست گروه جی هفت تصریح کرد: « دهه‌ها است از آمریکا سوء استفاده می‌شود و ما نمی‌توانیم این وضع را ادامه دهیم».

رئیس جمهور آمریکا همچنین خوش‌بینی خود را نسبت به  کیم جونگ اون ( رهبر کره شمالی)‌ اعلام کرده و گفت: «من واقعا باور دارم که کیم جونگ اون ( رهبر کره شمالی) قصد دارد کارهای مثبتی برای مردم‌اش انجام دهد».

او دیدار خود را با رهبر کره شمالی در سفر به سنگاپور ( برای دیدار با رهبر کره شمالی) یک «ماموریت برای صلح» اعلام کرد.

او خاطرنشان کرد، «بازگشت روسیه به گروه هفت، یک سرمایه است. این باید گروه هشت باشد، نه گروه هفت».

ترامپ  با اشاره به اینکه دولت آمریکا به دنبال صلح است، تاکید کرد، «بازگشت روسیه به این گروه به نفع جهان است، به نفع روسیه است، به نفع ایالات متحده است. ما به دنبال صلح هستیم، نه بازی کردن».

رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به این که ما کسری موازنه بازرگانی با مکزیک داریم افزود:‌ «که تازه این کسری موازنه شامل مواد مخدری نیست که از آنجا می‌آید. این وضعیت تغییر پیدا خواهد کرد».

 

گزارشی از نیلوفر پورابراهیم درمورد روز دوم نشست جی۷
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More