شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حریری در پاسخ به عون: به لبنان باز‌می‌گردم

 

سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی لبنان، روز چهارشنبه بیست وچهارم آبان‌ماه، در پاسخ به اظهارات میشل عون رئیس جمهور این کشور گفت:« من خیلی خیلی خوبم و همان‌طور که به شما قول دادم به کشور بازخواهم گشت».

به گزارش خبرگزاری (‌DPA) آلمان، میشل عون، رئیس جمهور لبنان، ساعاتی پیش گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که باقی ماندن سعد الحریری در عربستان را توجیه کند و این نشان می‌دهد که وی در ریاض بازداشت است».
حریری در پاسخ به رئیس جمهور کشورش در صفحه توئیتر خود نوشت: «من خیلی خیلی خوبم و همانطور که وعده دادم ان‌ شاء الله به لبنان عزیز بازخواهم گشت، خواهید دید».
حریری روز شنبه ۱۳آبان‌ماه، در بیانیه استعفا که از طریق تلویزیون المستقبل وابسته به وی از ریاض، پایتخت عربستان پخش شد، ضمن انتقاد شدید از ایران، تهران را به دخالت در امور کشورش از طریق حمایت از حزب‌الله متهم کرد و گفت که جانش در خطر است.
وی به‌رغم اینکه با شماری از دیپلمات‌های خارجی در ریاض دیدار و یک مصاحبه تلویزیونی زنده برگزار کرد، اما برخی مقامات لبنانی هنوز می‌گویند که حریری در عربستان «بازداشت» است.

حسن نصر‌الله دبیرکل حزب‌الله لبنان، در اولین واکنش به استعفای حریری گفته بود: «استعفای حریری غیرقانونی است، و هیچ گونه ارزشی ندارد، چرا که با اکراه و اجبار اعلام شده و ما آن را نمی‌پذیریم.»

پس از آن، میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز مانند همین اظهارات را درباره حریری بیان داشت و گفت که استعفای نخست وزیر باید به شکل قانونی و حضوری به وی تقدیم شود تا درباره آن تصمیم گیری کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More