شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حملات توپخانه‌ی ایران و جنگنده‌های ترکیه به بخش‌هایی از اقلیم کردستان عراق

 

بخش‌های مختلفی از خاک اقلیم کردستان عراق، هدف حملات هوایی جنگنده‌های ترکیه و گلوله‌باران ازسوی ایران قرار گرفت.

شبکه‌ی خبری ان‌آر‌تی (NRT) که دفتر مرکزی آن در سلیمانیه‌ی کردستان عراق مستقر است، به نقل از یک شاهد عینی اعلام کرده که حملات هوایی جت‌های جنگنده‌ی ترکیه، از ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۲۱ مردادماه، با بمباران روستای تاورا (Tawra) آغاز شده و ساکنان آنجا را دچار ترس و وحشت کرده است.

روستای بایاوان (Bayawan) و منطقه‌ی کوهستانی شاهنیان (Shahenian) نیز تحت حملات سنگین هوایی جنگنده‌های ترکیه قرار گرفتند که این حملات، آتش‌سوزی زمین‌های کشاورزی ساکنان منطقه را درپی داشت.

براساس این گزارش، هدف حملات هوایی ترکیه به این مناطق که همگی در دامنه‌های کوه قندیل در اقلیم کردستان واقع شده‌اند، مواضع احتمالی نیروهای «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) بوده است. این حملات، آسیب‌های جدی به مزارع و اموال ساکنان منطقه زده‌ است؛ اما در پی آن، صدمات جانی گزارش نشده است.

ازسوی دیگر، فرزاد احمد، بخشدار حاجی عمران، گفته است که هم‌زمان، ایران نیز کوه هلگورد (Halgurd Mountain) و مناطق اطراف آن را در مرز اقلیم کردستان عراق با کردستان ایران، به ظن استقرار نیروهای «حزب دموکرات کردستان ایران» (KDPI) زیر آتش توپخانه‌ای خود قرار داده است.  

از ماه ژوئیه‌ی سال ۲۰۱۵، پس از پایان آتش‌بس‌ دوساله میان ارتش ترکیه و پ.ک.ک، آن کشور بمباران مواضع احتمالی نیروهای «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) را در داخل خاک اقلیم کردستان، ازسر گرفته است.   

تنش میان نیروهای «حزب دموکرات کردستان ایران» و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همچنان بالاست و درگیری‌های اخیر میان آن دو، از هردو طرف، کشته‌هایی برجای گذاشته است. در آخرین درگیری در شهرستان پیرانشهر آذربایجان غربی، دو تن از پیشمرگه‌های «حزب دمکرات کردستان ایران» کشته شدند.

دوازدهم تیرماه نیز توپخانه‌ی ایران، منطقه‌ی بالاکایتی را در اقلیم کردستان عراق گلوله‌باران کرد. هدف آن گلوله‌باران نیز، اعضای «حزب دموکرات کردستان ایران(حدکا)» و «حزب دموکراتیک کردستان» بوده‌ است که در پایگاه‌های مرزی مستقر شده‌اند.   

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More