شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درگیری سپاه با پیشمرگه‌های کرد در منطقه‌ی مرزی آذربایجان غربی

 

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیشمرگه‌های  «حزب دمکرات کردستان ایران»، بار دیگر در مناطق مرزی شمال غربی ایران درگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران، محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، یکشنبه ۱۵ مرداد، «از انهدام یک تیم تروریستی ضدانقلاب که با هدف خراب‌کاری و اقدامات تروریستی قصد ورود به کشور را داشتند» خبر داد و گفت:‌ «این گروه توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه، در منطقه‌ی مرزی آذربایجان‌غربی منهدم شد».

خبرگزاری میزان، این گروه را «تیم تروریستی اشرار مسلح» خوانده است.

پاکپور افزود که رزمندگان نیروی زمینی سپاه، در این درگیری با این گروه، «با اقدام به‌موقع»، ۲تن از این افراد مسلح را کشته‌، ۴ نفر از آنها را زخمی کرده و مقادیری مهمات، تجهیزات و جنگ‌افزار نظامی از آنها  گرفته‌اند.

ازسوی دیگر، وب‌سایت مرکزی «حزب دمکرات کردستان ایران» (حدکا)، «کوردستان میدیا»، با انتشار خبری اعلام کرد  که تیمی از پیشمرگه‌های «شار»، وابسته‌به نیروی پیشمرگه‌ی آن حزب، با نیروهای سپاه پاسداران درگیر شده‌اند. این وب‌سایت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «سپاه تروریستی پاسداران» خوانده است. 

براساس این خبر، شامگاه ۱۴ مردادماه، ساعت ١١ شب، تیمی از پیشمرگه‌های «شار»، وابسته‌به نیروی پیشمرگه‌ی «حزب دمکرات کردستان ایران»، هنگام گشت و انجام مأموریت حزبی در شهرستان پیرانشهر (استان آذربایجان غربی)، در کمین نیروهای سپاه پاسداران افتاده و میان آنها درگیری روی داده است.

در خبر وب‌سایت «کوردستان میدیا» آمده است که تیم پیشمرگه‌های «شار»، «ضربه‌ای مهلک» به نیروهای سپاه پاسداران وارد کرده‌اند که اطلاعات بیشتر در این رابطه، به‌زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

«حزب دمکرات کردستان ایران(حدکا)» که بزرگ‌ترین حزب مسلح کرد ایران محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده است که «به آتش‌بس بیست‌ساله‌اش با حکومت ایران پایان می‌دهد و چریک‌های رزمنده‌ی خود را به ایران بازمی‌گرداند؛ اما آنها تا زمانی که مورد حمله قرار نگیرند، آغازگر عملیات نخواهند شد». در ماه‌های اخیر، اخبار متعددی در مورد درگیری نیروهای پیشمرگه‌ی وابسته به این حزب و نیروهای سپاه پاسداران منتشر شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More