شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حوثی‌ها وزارت دفاع عربستان سعودی را هدف قرار دادند

 

خبرگزاری رویترز به‌نقل از تلویزیون المسیره وابسته‌به حوثی‌ها در یمن، گزارش داد که این گروه، با موشک‌های بالستیک، مناطقی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، ازجمله وزارت دفاع و نیز استان جازان و شهر نجران را هدف قرار داده‌اند.

ازسوی دی‍گر، تلویزیون العربیه وابسته‌به عربستان سعودی نیز اعلام کرده که دفاع هوایی این کشور، توانسته است موشک‌های پرتاب‌شده به‌سمت ریاض و جازان را رهگیری و منهدم کند.  

 

 

در خبری دیگر، سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان‌سعودی، گفت که نیروهای این کشور، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه، ساعت ۷:۴۰ دقیقه صبح به وقت محلی، یک پهپاد وابسته‌به حوثی‌ها را در استان ابها در جنوب عربستان سعودی سرن‍‍گون کردند.

سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرد: «حوثی‌ها به‌دنبال آن بودند که فرودگاه ابها را هدف قرار دهند».

منابع رسانه‌ای نزدیک به عربستان می‌گویند که دفاع هوایی آن کشور، این پهپاد را که در فاصله ۴ کیلومتری زمین در استان ابها پرواز می‌کرد، سرن‍گون کرده است.

المالکی اعلام کرد که تحقیقات کارشناسان نشان داده است که پهپاد سرن‍گون‌شده حوثی‌ها، «مشخصات ایرانی» دارد. او افزود که پروازهای هوایی در ابها برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق درآمد.  

از سوی دیگر، وب‌سایت تلویزیون المسیره وابسته‌به حوثی‌ها اعلام کرده است که این گروه، با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)، مناطقی در عربستان سعودی ازجمله شهر ابها را هدف قرار داده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان، به حوثی‌ها هشدار داده است که «هدف قرار دادن غیرنظامیان و نهادهای دولتی در سعودی، پاسخ قاطعانه در پی خواهد داشت».

 

این خبر تکمیل می‌شود ...

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More