شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دست‌کم ۲۷ کشته در آتش‌سوزی بیمارستان بغداد: کمیسیون حقوق بشر عراق خواهان برکناری وزیر بهداشت شد

آتش‌سوزی و انفجار کپسول‌ها در بخش کرونای یک بیمارستان واقع در جنوب بغداد تاکنون دست‌کم ۲۷ کشته و بیش از ۴۶ مصدوم برجا گذاشته است.

کمیسیون حقوق بشر عراق در بیانیه‌ای از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر خواست، دستور وزیر بهداشت و دیگر مقام‌های مسئول در آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب بغداد را صادر کند.

در بیانیه کمیسیون عالی حقوق بشر با تاکید براینکه انفجار کپسول‌های اکسیژن  منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر از بیماران شد، افزود کمترین جرمی که اتفاق افتاده این است که بیماران مبتلا به کرونا مجبور به مراجعه و اعتماد به وزارت بهداشت و به بیمارستان شده‌اند اما به جای بهبود در آتش‌سوختند.

به گفته مقام‌های بهداشت و درمان عراق، این آتش‌سوزی در بیمارستان این الخطیب واقع در جنوب بغداد در ساعات پایانی شنبه شب رخ داد و طی آن چند کپسول‌های اکسیژن منفجر شد.

بخش عمده این بیمارستان به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته بود و آتش‌سوزی نیز در بخش بیماران کرونا رخ داد.

مقام‌های عراقی ابتدا شما کشته‌شدگان این آتش‌سوزی را ۱۵ نفر اعلام کردند اما با گذشت دقایقی گفتند که شمار کشته‌شدگان به دست‌کم ۲۷ نفر افزایش یافته است و دست‌کم ۴۶ نفر نیز در جریان آتش‌سوزی مجروح شده یا دچار حالت خفگی ناشی از استنشاق دود شده‌اند.

منابع غیر رسمی شمار کشته‌شدگان در آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب بغداد را بیشتر از آمارهای رسمی اعلام کردند.

به گفته رسانه‌های عراق، بسیاری از بیماران بستری در بخش کرونای بیمارستان ابن الخطیب افراد سالمند بودند که به هنگام وقوع آتش‌سوزی توان نشان دادن عکس العمل یا فرار از محل آتش‌سوزی را نداشتند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، بامداد یک‌شنبه دستور تحقیق درباره آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب در جنوب شرقی بغداد را صادر کرد.

بنابر اعلام دفتر نخست‌وزیری عراق، در این دستور تاکید شده مدیر بیمارستان، مدیر حفاظت و مسئولان تجهیزات بیمارستان ابن الخطیب باید تا پایان تحقیق تحت الحفظ باشند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که تحقیق درباره این آتش‌سوزی و معرفی مقصران آن در کمتر از بیست و چهار ساعت به نتیجه برسد.

منابع عراقی همچنین گزارش دادند که مصطفی الکاظمی جلسه‌ای اضطراری با حضور وزرا، مقام‌های امنیتی در مورد آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب برگزار کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More