شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دولت آمریکا به دنبال اعلام پیگرد قانونی هکرهای ایرانی است

 

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه 29 آبان ماه در گزارشی نوشته است که دولت آمریکا در روزهای آینده چندین ایرانی را به اتهام هک کردن مراکز دولتی و خصوصی این کشور پس از معرفی عمومی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

در این گزارش آمده است: «مقامات وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده ساختن خود برای اعلام چندین پرونده جنایی که در آن از متهمان ایرانی نام برده می‌شود هستند. به گفته منابع آشنا با این پرونده‌ها، این اتهامات شامل هک کردن چندین مرکز اقتصادی و مالی معروف آمریکا، ازجمله کانال تلویزیونی HBO می‌شود.

ماه گذشته به دادستان‌های امور امنیت ملی در وزارت دادگستری گفته شده بود تا در جریان تحقیقات جنایی که نامی از ایرانیان در آن برده شده است باشند.»

به گفته واشنگتن پست، تصمیم به اعلام عمومی این پرونده‌ها و ارتباط دادن آن‌ها با نام مجرمان ایرانی در میان محافل دادگستری آمریکا با نگرانی روبرو شده است. برخی از سازمان‌های امنیتی و انتظامی آمریکا بیم آن دارند که مقامات ارشد وزارت دادگستری قصد دارند این پرونده‌ها را در زمانی علنی کنند که دولت پرزیدنت ترامپ می‌خواهد کنگره را برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران تشویق کند.

این سازمان‌ها می‌گویند علنی کردن چندین پرونده جنایی که با نام ایران و ایرانیان مرتبط باشد می‌تواند فشارهای سیاسی بر روی اعضای کنگره برای تصویب لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را افزایش دهد.

واشنگتن پست می‌افزاید: «یکی از این پرونده‌ها مربوط به هک کردن کانال بین المللی تلویزیونی HBO است. این کانال چندین اختلال بزرگ کامپیوتری در دستگاه‌های تولید و پخش خود داشته است. در ماه‌های جولای و آگوست کمپانی HBO اعلام کرده بود که هکرها حجم گسترده‌ای از اطلاعات و داده‌های کامپیوتری آن را به‌سرقت برده بودند.

این کمپانی می گوید بیش از ۱/۵ ترابایت اطلاعات و ۳۲۰ دی وی دی اوریژینال آن توسط هکرها به سرقت رفته است. HBO همچنین می گوید بخش بزرگی از این اطلاعات مربوط به سناریوهای از پیش نوشته شده سریال جهانی و محبوب آن Game of Thrones و محتوی ایمیل‌های مدیران ارشد این کمپانی بوده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More