شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دومین تیراندازی مرگبار در آمریکا طی چند ساعت؛ ۹ نفر در اوهایو کشته شدند

به گزارش پلیس، در یک تیراندازی در ایالت اوهایو آمریکا دست‌کم ۹  نفر کشته و ۱۶ تن دیگر زخی شدند.

عامل این تیراندازی که بامداد یکشنبه در شهر دیتون در این ایالت رخ داد، به دست پلیس کشته‌ شده است.

این فرد به یک مسلسل نیمه‌خودکار مسلح بوده است.

 

 

این تیراندازی چند ساعت پس از یک حادثه مشابه در شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس روی داد.

پیش‌تر، رییس پلیس ال‌پاسو خبر داده بود که در پی تیراندازی ظهر شنبه در یک مرکز خرید این شهر که دست‌کم ۲۰ کشته و ۲۶ مجروح برجا گذاشته‌، یک مرد ۲۱ ساله سفیدپوست را به عنوان عامل این تیراندازی بازداشت کرده‌ است.

سه منبع به سی‌ان‌ان گفتند که متهم بازداشت‌شده در این تیراندازی پاتریک كروزیوس اهل شهر آلن در نزدیکی دالاس مرکز ایالت تگزاس است. هویت فرد بازداشت‌شده از سوی منابع فدرال و ایالتی تایید شده است.

گزارش‌های تائید نشده حاکی است که عامل این تیراندازی پیش از انجام آن متنی را در یک سایت اینترنتی منتشر کرده‌است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، ساعاتی پس از وقوع این تیراندازی، در توییتی نوشت که «تیراندازی‌های وحشتناکی» در ال‌پاسوی تگزاس شده است.

او خبرها را «بسیار بد» خواند و گفت که «خیلی‌ها کشته‌شدند.» ترامپ تاکید کرد که با مقام‌های ایالتی و فدرال در هماهنگی است و با فرماندار برای همکاری دولت فدرال صحبت کرده است.

به گفته مقام‌های پلیس تگزاس تیراندازی ظهر شنبه در فروشگاه وال‌مارت شعبه شهر ال‌پاسو در نزدیکی مرز مکزیک رخ داد و شماری از مردم حاضر در این فروشگاه کشته و مجروح شدند.

پلیس تگزاس، با اشاره به اینکه حددود ساعت ۱۱ ظهر از این تیراندازی مطلع شده و بلافاصله مامورانش در محل حاضر شدند، اعلام کرد که در زمان رسیدن ماموران تیراندازی همچنان ادامه داشت.

رسانه‌ها ابتدا شمار مجروحان این تیراندازی را بین ۱۵ تا ۲۰ تن اعلام کردند اما در همان ساعات اولیه نیز منابع بیمارستانی از وخامت حال دست‌کم شش تن و جان باختن یک زن خبر داده بودند.

تعداد کشته‌شدگان به طور رسمی تا ساعت ۸ شب به وقت محلی دست‌کم ۲۰ تن اعلام شد اما منابع بیمارستانی اعلام کردند که حال تعدادی از مجروحان نیز وخیم است.

شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس آمریکا و در مجاورت مرز مکزیک قرار دارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More