شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

زخمی شدن شماری از فلسطینی‌ها در تظاهرات علیه تصمیم ترامپ

 

شماری از فلسطینی‌ها روز چهارشنبه ۲۹آذر، در پی از سرگیری تظاهرات علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره بیت‌المقدس و درگیری با ارتش اسرائیل در کرانه باختری و نواز غزه، زخمی شدند.

به گزارش وب‌سایت روزنامه «القدس العربی»، هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای گفته که در جریان درگیری معترضان فلسطینی و ارتش اسرائیل در نزدیکی ایست بازرسی قلندیا بین رام‌الله و القدس، ۲۳ نفر زخمی شدند.  برخی از آنها، به وسیله شلیک مستقیم نیروهای اسرائیلی، زخمی شدند.

هلال احمرفلسطین افزود که، شمار زخمی‌های فلسطینی‌ها در درگیری‌های بیت‌لحم و رام‌الله را  ۴ نفر اعلام کرد.  

در پاسخ به درخواست احزاب سیاسی و اسلامی فلسطینی در اعتراض به تصمیم ترامپ، صبح روز چهارشنبه تظاهراتی از رام‌الله آغاز شده است.

مدارس و وزارت‌خانه‌های فلسطینی جهت حضور بیشتر مردم  رام‌الله، تعطیل اعلام شد. تظاهر کنندگان، از مرکز دو شهر رام‌الله و البیره به سمت ایست بازرسی قلندیار حرکت کردند.

تظاهر کنندگان پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در محکومیت سیاست آمریکا در قبال فلسطین به‌ویژه تصمیم اخیر ترامپ درباره بیت‌المقدس، حمل می‌کردند.

این در حالی است که ارتش اسرائیل، بامداد روز چهارشنبه، ۱۷ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس دستگیر کرده‌اند. امجد ابوعصب، رئیس کمیته اهالی اسیران فلسطینی و دبیر کل جنبش فتح در رام‌الله، از جمله بازداشت‌شدگان امروز هستند.

از سوی دیگر، دهها فلسطینی در شرق نوار غزه، به تظاهرات پرداختند. برخی از معترضان فلسطینی، به دلیل استفاده ارتش اسرائیل از گاز اشک‌آور، راهی بیمارستان شدند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More