شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در نشست دوم بررسی طرح استیضاح دونالد ترامپ

سفیر پیشین آمریکا در اوکراین: توییت‌های ترامپ تهدیدآمیز است

 

در نشست دوم بررسی موارد طرح استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، ماری یووانوویچ، سفیر پیشین ایالات متحده در اوکراین، ضمن دفاع از عملکرد خود و سیاست آمریکا در قبال اوکراین، برکناری خودش را ناشی از دسیسه خواند و توییت‌های روز جمعه دونالد ترامپ را هم «تهدید آمیز» توصیف کرد.

ترامپ روز جمعه همزمان جلسه استماع شهادت شهود، در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، یووانوویچ را فردی معرفی کرد که هرجا رفته است خراب‌کاری کرده است.

روز چهارشنبه نیز ویلیام تیلور، دیپلمات ارشد آمریکایی در اوکراین و نیز یکی از مقام‌های وزارت خارجه، به پرسش‌های نمایندگان کنگره پاسخ دادند.

 ماجرای اوکراین و سیاست‌های رییس جمهوری آمریکا در قبال این کشور، از محورهای اصلی جلسه‌های علنی کنگره برای بررسی موارد طرح استیضاح ترامپ است. پیشتر نیز چندين جلسه، پشت درهای بسته، در کمیته‌های مرتبط کنگره آمریکا برگزار شده است.

در گفت‌وگوی تلفنی، بیست و پنجم ژوئيه ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، ریيس جمهوری آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته بود تا احتمال فساد مالی هانتر بایدن را در اوکراین بررسی کند. هانتر بایدن، مدیر و عضو هیات مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین است.

ترامپ متهم شده است که قصد داشته با اعمال فشار بر رییس جمهوری اوکراین اطلاعاتی از فعالیت‌های اقتصادی هانتر بایدن به‌دست بیاورد تا در کارزار انتخاباتی سال آینده ریاست جمهوری آمریکا علیه جو بایدن، نامزد اصلی دموکرات‌ها، به‌کار بندد. امری که به یکی از موضوع‌های محوری برای انجام تحقیقات در راستای استیضاح رییس جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شد بود که ترامپ به‌منظور اطمینان از انجام چنین تحقیقاتی، از سوی رییس جمهور اوکراین، ۴۰۰ میلیون دلار کمک مالی کرده است.

حتی در صورت ادامه و موفقیت طرح استیضاح ترامپ این امر به خودی‌خود منتهی به برکناری رییس جمهوری آمریکا نخواهد شد. برای برکناری رییس جمهوری آمریکا، به رای دو-سوم مجلس سنا نیاز است. در حال حاضر  اکثریت مجلس سنا در اختیار جمهوری‌خواهان است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More