شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عربستان: خاشقجی در جریان درگیری در کنسولگری کشته شده است

 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی( واس) به نقل از دادستان کل پادشاهی عربی سعودی اعلام کرد که جمال خاشقجی در جریان یک درگیری در کنسولگری سعودی دراستانبول  کشته شده است.

این در حالی است که مقام‌های این کشور طی روزهای گذشته گفته بودند او به سلامت ساختمان کنسول‌گری را ترک کرده است.

بر اساس بیانیه دادستان عربستان تحقیقات اولیه نشان می‌دهد او در یک درگیری در کنسولگری سعودی  کشته شده و در همین رابطه ۱۸ نفر که همگی شهروند سعودی هستند، بازداشت شده و تحقیقات در این رابطه در جریان است.

العربیه، خبرگزاری وابسته به عربستان، در خبری بدون ارائه توضیحاتی گفته است که سعود القحطاني مشاور دیوان پادشاهی و احمد العسیری  معاون سرویس امنیت و اطلاعات برکنار شدند.

پادشاه عربستان دستور تشکیل یک کمیته وزارتی شامل وزیر کشور به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را داده است تا بر بازسازی تشکیلات اطلاعات و امنیت عربستان سعودی نظارت کند. 

این کمیته شامل وزرای کشور، امور خارجه، رییس سازمان اطلاعات و رییس سازمان امنیت داخلی است و ظرف یک ماه باید نتیجه اقدامات خود را به پادشاه اطلاع دهد. 

کاخ سفید در واکنش به خبر تایید مرگ جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده همچنان بر اجرای عدالت به شکلی سریع، شفاف، و مطابق رویه‌ عادلانه اصرار خواهد ورزید.  

همچنین دبیر کل سازمان ملل خواستار تحقیقات سریع، کامل و شفاف درباره اتفاقات  منجر به مرگ جمال خاشقجی شد. گوترش خواهان مسئولیت‌پذیری کامل افراد دخیل در مرگ خاشقجی شده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More