شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

علائم جدید کرونا؛ از لرز و بی‌اشتهایی تا سردرد

تحقیقی در دانشگاه امپریال کالج لندن که بیش از یک میلیون نفر را مطالعه کرده نشان می‌دهد لرز، از دست دادن اشتها، سردرد و دردهای عضلانی می‌تواند از علائم جدید ابتلا به کرونا به شمار رود.

بخشی از پروژه تحقیقی با عنوان «ری‌اکت» در این دانشگاه بریتانیا که روز چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه رسانه‌ها آن را منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد علائمی از قبیل لرز و از بین رفتن اشتها یا سردرد و درد عضلانی که نشانه‌های جدید این ویروس است می‌تواند در گروه‌های سنی مختلف به صورت متفاوت ظاهر شود.

این تحقیق بر اساس پرسشنامه و آزمایش‌های‌ نمونه‌گیری مصطلح به «سواب» که از بیش از یک میلیون نفر میان ماه‌های میلادی ژوئن سال گذشته تا ژانویه سال جدید میلادی را در بر می‌گرفت، انجام شده است.

بر اساس نتایج آن، در سنین پنج تا ۱۷ سال بیشتر سردرد به عنوان نشانه گزارش شده، اما لرز در تمامی گروه‌های سنی صورت گرفته است.

کاهش اشتها بیشتر در سنین ۱۸ تا ۵۴ سال و همچنین افراد بالای ۵۵ سال و همچنین دردهای عضلانی در افراد ۱۸ تا ۵۴ سال دیده می‌شود.

این به علاوه سایر نشانه‌های سنتی این بیماری که در دستورالعمل‌های بهداشتی مورد اشاره بوده به شمار می‌رود. این نشانه‌ها قبلا تب، سرفه‌های مداوم و از بین رفتن حس بویایی یا چشایی بوده است.

هرچه علائم بیشتری در افراد ظهور کند، احتمال مثبت بودن ابتلا به ویروس در آن‌ها بیشتر خواهد بود، اگرچه در این مطالعه مشخص شد که در حدود ۶۰ درصد افراد مبتلا در هفته منتهی به آزمایش، هیچ علائمی گزارش نکرده بودند.

شبکه اسکای‌نیوز گزارش داده محققان تخمین زده‌اند که اگر هر کسی که این علائم را داشته باشد تحت آزمایش قرار گیرد، تقریبا نیمی از ابتلاهای ویروسی کرونا کشف می‌شود.

اما اگر این علائم جدید وجود داشته باشد، آنها معتقدند این تعداد به حدود سه چهارم افزایش می‌یابد.

این تحقیق همچنین حاکی از آن است که مبتلایان به گونه جدید ویروس کرونا که برای اولین‌بار در شهر کنت بریتانیا کشف شده است، احتمال از دست دادن یا تغییر حس بویایی کمتری دارند، در حالی که نسبت افراد مبتلا به سرفه مداوم افزایش می‌یابد

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More