شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمان ترامپ برای ساختن بنای یادبود «جنگ با تروریسم»

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا فرمان جدیدی را برای ساختن یک بنای یادبود «جنگ با تروریسم» به‌منظور بزرگداشت نظامیان آمریکایی که در این راه کشته شده‌اند، صادر کرده است.

روزنامه‌ی واشنگتن‌تایمز (Washington Times)، یکشنبه ۲۹مرداد ماه در گزارشی در این مورد می‌نویسد: «ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته با امضای خود، اجازه‌ی ساختمان یک بنای یادبود جدید را در محل نشنال مال (National Mall) در واشنگتن، برای بزرگداشت قربانیان مبارزه‌ی نظامی آمریکا در جنگ با تروریسم بین‌المللی صادر کرد.

بنای «جنگ با تروریسم» (Global War on Terrorism) که GWOT نیز خوانده می‌شود، به یادبود قربانیان این جنگ، از آغاز عملیات نظامی ارتش آمریکا در زمان زمامداری جورج دبلیو بوش (George W. Bush)، پس‌از حادثه‌ی تروریستی ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱، ساخته می‌شود.

آن زمان، دولت بوش با صدور اجازه‌ی حمله‌ی نیروهای آمریکایی به افغانستان، «جنگ با ترور» (War on Terror) را علیه نیروهای القاعده آغاز کرد.

به نوشته‌ی واشنگتن تایمز، «بنای یادبود مبارزه با تروریسم» علاوه‌بر یاد و نام نظامیان آمریکایی که در جنگ علیه القاعده کشته شده‌اند، نام و یاد نظامیان کشته‌شده در جنگ با طالبان و داعش را نیز شامل می‌شود.

قوانین فدرال آمریکا، اجازه‌ی ساختن بنای یادبود برای قربانیان جنگی را زودتر از ۱۰ سال پس از آغاز هر مناقشه‌ی نظامی نمی‌داد؛ ولی سنای آمریکا، اخیراً با تصویب لایحه‌ای جدید، در این قوانین اصلاحاتی انجام داده است که اکنون ساختن بنای جدید در واشنگتن را مجاز می‌داند.

اندرو جی. برنان (Andrew J. Brennan) مدیر مسؤول طرح این بنا، به روزنامه‌ی واشنگتن‌تایمز گفته است: «فرمان جدید ترامپ، به ۳ میلیون از برادران و خواهران ما در نیروهای مسلح و سایر سازمان‌های اداری و امنیتی آمریکا تقدیم می‌شود که در مبارزه با تروریسم بین‌المللی سهیم بوده‌اند؛ به‌ویژه آنهایی که دیگر در میان ما نیستند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More