شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محدودیت ایتالیا، هلند و بلژیک برای سفر به بریتانیا با توجه به شیوع گونه جدیدی از کرونا

 

به دنبال اعلام شناسایی یک گونه جدید از ویروس کرونا در مناطقی از بریتانیا که با سرعت بیشتری شیوع می‌یابد، چند کشور اروپایی محدودیت‌هایی را برای سفر به مقصد یا از مبدا بریتانیا وضع کردند.

الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک، روز یکشنبه به شبکه وی‌آر‌تی گفت که ممنوعیت سفر از مبدا بریتانیا با قطار یورواستار که از تونل مانش می‌گذرد به مدت ۲۴ ساعت از نیمه‌شب یکشنبه به دوشنبه اعمال می‌شود.

او گفت درباره مسافرانی که از بریتانیا از راه زمینی به سوی بلژیک حرکت می‌کنند هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت.

لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا، نیز گفت این کشور قصد دارد پروازها به مقصد یا از مبدا بریتانیا را لغو کند. او تاکید کرد: «اولویت ما حفاظت از ایتالیا و شهروندان ایتالیا است.»

در هلند نیز دولت دست به اقدام مشابهی زد و پروازهای بریتانیا را از روز یکشنبه لغو کرد. قرار است این ممنوعیت تا اول ماه ژانویه ادامه یابد.

بنابر اعلام دولت هلند، با رصد کردن تحولات بعدی در صورت نیاز تدابیر دیگری درباره حمل و نقل اجرا خواهد شد.

هلند که پیشتر نیز محدودیت‌های شدیدی را در آستانه جشن‌های کریسمس و آغاز سال جدید به اجرا گذاشته، به شهروندان خود توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

همچنین وزارت بهداشت آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که احتمالا محدودیت‌هایی را برای سفرهای بریتانیا و آفریقای جنوبی، دیگر کشوری که از شناسایی نوع جدیدی از کرونا خبر داده، وضع خواهد کرد.

در روزهای گذشته مقام‌های بریتانیا اعلام کردند که گونه جدیدی از کرونا در این کشور شناسایی شده که سرعت شیوع آن نیز بالاتر است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، روز شنبه در نشستی خبری اعلام کرد که سطح محدودیت‌ها در لندن و جنوب شرقی انگلستان از روز یکشنبه به بالاترین میزان می‌رسد.

به گزارش رویترز، اعمال شدیدترین محدودیت‌ها در آستانه جشن‌های کریسمس و آغاز سال نو میلادی، برنامه تعطیلات میلیون‌ها بریتانیایی را مختل کرده است.

هنوز مشخص نیست این گونه جدید از کرونا، مرگبارتر از گونه قبلی است یا گونه شدیدتری از بیماری را ایجاد می‌کند. همچنین معلوم نیست گونه جدید تاثیرگذاری واکسن کرونای ساخته شده را از بین می‌برد یا نه.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More