شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مذاکره نتانیاهو و پوتین در مورد نیروهای ایران در سوریه

 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل چهارشنبه آینده برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه وارد شهر ساحلی 'سوچی' (Sochi) می‌شود.

این ششمین دیدار رهبران دو کشور در طول دو سال گذشته است و موضوع مذاکره آنها مشخصاً نقش نیروهای ایرانی در سوریه اعلام شده است.

خبرگزاری YNet در اسرائیل امروز یکشنبه 29 مرداد ماه در گزارشی در این مورد می‌نویسد: «دولت اسرائیل با توجه به اینکه طرح آتش‌بس در جنوب شرقی سوریه به تقویت و افزایش حضور نظامی ایران در آن کشور منجر شده است با آن مخالفت می‌کند.

در دیدار چهارشنبه آینده خود با پوتین، نتانیاهو این مسأله را با رهبر روسیه در میان خواهد گذاشت. به علاوه موضوع چگونگی پایان یافتن جنگ داخلی سوریه نیز همراه با سایر تحولات اخیر منطقه خاورمیانه مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.»

به گفته YNet، موضوع آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل برای اجرای عملیات در فضای سوریه نیز که میان اسرائیل و روسیه به توافق رسیده است از دیگر موارد گفت‌وگو میان آنها خواهد بود.

سرگئی لاوروف (Sergey Lavrov) وزیر امور خارجه روسیه در توجیه این قرارداد میان اسرائیل و روسیه اخیراً گفته است: «مسکو همواره هر کاری را که امنیت اسرائیل را در رابطه با موضوع جنگ داخلی سوریه تأمین کند انجام خواهد داد.»

هفته گذشته یوسی کوهن (Yossi Cohen)، رئیس سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در دیداری با مقامات امنیتی آمریکا اعلام کرده بود که حضور نظامی ایران در سوریه یک تهدید مستقیم علیه امنیت اسرائیل است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More