شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در ادامه فشارهای آمریکا بر ونزوئلا

معاون رییس جمهوری آمریکا: زمان گفت‌وگو تمام شده؛ مادورو یک بار برای همیشه باید برود

 

مقام‌های آمریکایی، از جمله مایک پنس، معاون رییس جمهوری، بار دیگر خواهان کناره‌گیری فوری نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا شدند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۱۲ بهمن‌ماه به نقل از پنس نوشت که زمان گفت‌وگو با «دیکتاتوری مادورو» تمام شده است و او یک بار برای همیشه باید برود.

معاون رییس جمهوری آمریکا که در میان گروهی از مخالفان دولت ونزوئلا در فلوریدا صحبت می‌کرد تاکید کرد که از نظر دولت ایالات متحده، تمامی گزینه‌ها برای اعمال فشار بر مادورو برای پایان دادن به حکومت او روی میز است. پنس اشاره کرد که بهتر است مادورو آمریکا را در این زمینه امتحان نکند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز روز جمعه هرچند اشاره کرد که در حال حاضر احتمال دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا مطرح نیست؛ اما او نیز تاکید کرد که به هر حال «تمامی گزینه‌ها» برای آمریکا روی میز است.

همزمان در ونزوئلا، خوان گوایدو، رهبر مخالفان با انتشار دو نامه جداگانه به روسای جمهور مکزیک و اروگوئه پیشنهاد میانجی‌گری این دو کشور را رد کرد.

نیکلاس مادور پیشتر گفته بود آماده است تا با مخالفان دولت گفت‌وگو کند. چند کشور،از جمله مکزیک و اروگوئه، هم پیشنهاد میانجی‌گری داده بودند که گوآیدو این پیشنهادها را رد کرده است.

نیکلاس مادورو دور دوم ریاست جمهوری خود را از ۲۰ دی‌ماه گذشته (دهم ژانویه) آغاز کرده است. انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ونزوئلا با تحریم‌های گسترده‌ای روبه‌رو شد. در پی اعلام خوان گوایدو، در سوم بهمن، مبنی بر این که «رییس جمهور موقت» این کشور است؛ بسیاری از کشورهای غربی، و در راس آن‌ها آمریکا، اعلام کردند که او را در این سمت به رسمیت می‌شنایند. دولت ونزوئلا آمریکا را متهم می‌کند که قصد انجام کودتا دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More