شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مناظره و رویارویی مجدد نامزدهای حزب دموکرات

 

دور دیگر مناظره میان نامزدهای حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات سال ۲۰۲۰ در شهر دیترویت، در ایالت میشیگان، برگزار می‌شود.

در مناظره شامگاه سه‌شنبه هشتم مرداد، ۱۰ تن از نامزدهای حزب دموکرات از جمله برنی سندرز، سناتور ایالت ورمانت، و الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست، شرکت داشتند.

سندرز و وارن به عنوان نامزد‌های «پیشرو» حزب دموکرات آمریکا شناخته می‌شوند و بسیاری از برنامه‌ها و سیاست‌های آ‌ن‌ها به ویژه در زمینه مسائل داخلی و بهره‌گیری از خدمات بخش عمومی-دولتی شبیه هم است.

 این دو برای نخستین بار در مناظره‌های حزب دموکرات برای انتخابات سال ۲۰۲۰ در کنار هم قرار گرفتند. بیشتر نامزدهای حزب دموکرات، که به جناح میانه حزب تعلق دارند، در مناظره سه‌شنبه‌شب از سیاست‌های به اصطلاح «لیبرال‌تر» سندرز و وارن انتقاد کردند.

در مناظره شامگاه سه‌شنبه، به مانند دورهای پیش، بار دیگر مسائل داخلی آمریکا، از جمله مسائل اقتصادی، بیمه و خدمات درمانی، مهاجرت، نابرابری‌های اقتصادی و بحران آب‌وهوایی در کانون بحث‌ها بود. تقریبا تمامی نامزدها از سیاست‌های مهاجرتی و مرزی دونالد ترامپ، رییس جمهوری کنونی ایالات متحده، انتقاد کردند.

برنی سندرز، در بخشی از صحبت‌های خودش گفت که برای شکست دادن «خطرناک‌ترین رییس جمهور تاریخ آمریکا» مبارزه می‌کند. او ترامپ، را فردی «نژادپرست» و «جنسیت‌زده» معرفی کرد.

الیزابت وارن، نیز در بخشی از صحبت‌های خود، گفت که بحث درباره انتخابات، در واقع بحث بر سر «فرصت‌ها» است. او گفت درباره هر بودجه یا سیاستی که  صحبت می‌شود این پرسش مطرح است که چه کسی قرار است از این «فرصت» استفاده کند؟ آیا قرار است در اختیار میلیاردها قرار بگیرد یا کودکان ما؟

دور نخست این مناظره‌ها، ماه گذشته، در ایالات فلوریدا برگزار شد.

برابر نظرسنجی‌ها، جو بایدن، معاون پیشین ریاست جمهوری، در حال حاضر بیشترین شانس را برای رویارویی با ترامپ، در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ دارد. پس از او، الیزابت وارن و برنی سندرز با فاصله‌‌‌ اندکی از هم قرار دارند. 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More