شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در راستای جلوگیری از تشدید تنش‌ها

ناو آبراهام لینکلن وارد خلیج فارس نمی‌شود

 

رزم‌ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن و گروه ناوهای همراه آن، وارد خلیج فارس نمی‌شوند. فرماندهان نظامی ناو، دلیل این تصمیم را جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران عنوان کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۱۳ خرداد به نقل از پاتنام براون، از فرماندهان نظامی رزم‌ناو آبراهام لینکلن، نوشت:« شما نمی‌خواهید به طور اتفاقی و سهوا یک وضعیت را تشدید کنید.»

جان اف. جی. وید، فرمانده گروه ضربت ناو، نیز گفته است که این نیروها قادرند هر عملیات نظامی را در هر مکان و زمانی که ضرورت داشته باشد انجام دهند.

روز دوشنبه شماری از خبرنگاران از ناو آبراهام لینکلن، دیدار کردند. فرماندهان و مقام‌های نظامی ناو به خبرنگاران گفته‌اند که این نیروها توانایی این را دارند بلافاصله به هر تهدیدی در منطقه از موقعیتی که در قرار دارند پاسخ دهند.

ناو هواپیما‌بر آبراهام لینکلن و گروه‌ ناوهای همراه آن، در حال حاضر در ۳۰۰ کیلومتری شرق سواحل عمان در دریای عرب لنگر انداخته است.

جمعی از خبرنگاران روز دوشنبه، پس از دو ساعت پرواز از امارات متحده عربی، به ناو آبراهام لینکلن رسیدند و چند ساعتی زیر نظر مقام‌های نظامی ایالات متحده از ناو دیدن کردند.

دیدار خبرنگاران از ناو آبراهام لینکلن، یک روز پس از اجرای عملیات شبیه‌سازی تهاجمی این ناو به همراه  جنگنده بی-۵۲ نیروی هوایی ارتش آمریکا صورت گرفت. هدف از اجرای این تمرین نظامی، مقابله با تهدیدهای ایران و نیروهای سپاه پاسداران عنوان شده است. در این عملیات شبیه‌سازی شده، جنگنده‌های اف-۱۸ ارتش آمریکا و نیز سه رزم‌ناو دیگر  هم شرکت داشتند.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسدران ایران روز دوشنبه در بندرعباس گفت بود: «تهدید نظامی، اعزام ناو و نیرو به خلیج فارس توسط آمریکایی‌ها خالی بندی است و این تبلیغ‌ها و هیاهوها توسط دشمنان در سال‌های گذشته هم بوده و راه به جایی نبرده‌اند و نخواهند برد.»

نزدیک به یک ماه پیش، برخی از مقام‌های بلندپایه آمریکا، از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده، به طور رسمی اعلام کردند که اعزام بمب‌افکن نیروهای واکنش سریع و ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه در پاسخ به شواهد و نشانه‌های جدی تهدید از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More