شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نیروهای آمریکایی یک پهپاد مسلح را نزدیک سفارت ایالات متحده در بغداد سرنگون کردند

چند ساعت پس از حمله راکتی به محل استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق، نیروهای آمریکایی یک پهپاد مسلح را در نزدیکی سفارت ایالات متحده در بغداد سرنگون کردند.

دوشنبه شب به وقت محلی، پدافند هوایی سفارت ایالات متحده در منطقه سبز بغداد فعال شد که به گفته مقام‌های امنیتی عراق یک پهپاد مسلح را سرنگون کرد.

این در حالی است که چند ساعت پیش از این درگیری، پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، هدف سه حمله راکتی قرار گرفت.

هیچ یک از این دو حمله تلفات جانی در پی نداشتند و هیچ گروهی نیز مسئولیت آنها را به عهده نگرفته است.

از آغاز سال ۲۰۲۱، مواضع آمریکا در عراق هدف ۴۷ حمله قرار گرفته‌اند. در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی به عنوان بخشی از ائتلاف نظامی بین‌المللی علیه داعش در این کشور حضور دارند.

شش مورد از این حمله‌ها با پهپاد انجام شد. خطر پهپادهای مسلح به دلیل قابلیت آنها در شیرجه به سمت اهداف و رهگیری سخت‌تر آنها، به نگرانی جدید نیروهای آمریکایی تبدیل شده است.

در ماه آوریل، یک پهپاد انفجاری به مرکز فرماندهی ائتلاف نیروهای بین‌المللی در فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق اصابت کرد.

با افزایش نگرانی‌ها از تکرار حمله‌های پهپادی، آمریکا برای ارائه اطلاعات درباره چنین حمله‌هایی که مواضعش را هدف قرار می‌دهند، سه میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

هفته گذشته، وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که به دستور جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده، نیروهای ارتش آمریكا تاسیسات مورد استفاده شبه نظامیان تحت حمایت ایران را در منطقه مرزی عراق و سوریه هدف حمله قرار دادند.

این اهداف تاسیساتی بودند که از سوی شبه‌نظامیان وابسته به ایران برای حملات پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و تاسیسات آنها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

این دومین اقدام نظامی است که ارتش آمریکا از زمان روی کار آمدن جو بایدن و به دستور شخص او علیه مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران انجام شده است.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More