شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره تبدیل آمریکا به کانون جدید کرونا

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که آمریکا می‌تواند به کانون جدید ویروس کرونا در جهان تبدیل شود. 

این سازمان روز سه‌شنبه پنجم فروردین، اعلام کرد که ۸۵ درصد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، در اروپا و آمریکا بوده است. این در حالی است که قرار است سنای آمریکا درباره طرح حمایت از اقتصاد آمریکا به ارزش ۲ هزار میلیارد دلار رای‌گیری کند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی که از سوی دولت‌ها منتشر شده، تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۱۷ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. از میان موارد ابتلا به کرونا، بیش از ۲۰۰ هزار مورد در اروپا شناسایی شده است.

در اروپا، در حالی که برای دومین روز پیاپی، آمار قربانیان کرونا در ایتالیا کاهش پیدا کرده، مقام‌های این کشور هشدار دادند نباید نسبت به کاهش مقطعی این آمار «توهم» داشت.

 مقام‌های ایتالیایی همچنان از مردم این کشور خواستند که محدودیت‌های وضع شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا را رعایت کنند.

همچنین یک مقام بلندپایه دولتی ایتالیا اعلام کرد تعداد تخت‌ها در بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌های این کشور ۶۴ درصد افزایش پیدا کرده و اکنون به مجموع ۸ هزار و ۳۷۰ تخت رسیده است.

تخت بخش بیماری‌های ریوی و عفونی بیمارستان‌ها نیز از ۶۶۲۵ تخت در پیش از شیوع کرونا، به بیش از ۲۶ هزار تخت رسیده که افزایش چهار برابری را نشان می‌دهد. تاکنون نزدیک به ۶۴ هزار نفر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از شش هزار نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

اما در اسپانیا، همچنان آمار قربانیان ویروس کرونا رو به افزایش است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۴ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد مبتلایان به کرونا نیز به حدود ۴۰ هزار نفر رسیده است.

روز به روز به تعداد کشورهایی که محدودیت قرنطینه را برای شهروندان خود وضع می‌کنند اضافه می‌شود. بر اساس آخرین آمارها تا روز سه‌شنبه بیش از ۱/۹ میلیارد نفر از مردم جهان در قرنطینه قرار گرفته‌اند و بیشترین قرنطینه‌ها اجباری بوده است.

این رقم در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. به عنوان نمونه، در مصر، نخست وزیر این کشور از یک حکومت نظامی شبانه به مدت دو هفته و در سراسر کشور خبر داد که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود. 

در اردن، دیگر کشور عربی خاورمیانه، سخنگوی اداره امنیت عمومی اعلام کرد طی سه روز گذشته بیش از ۱۶۰۰ نفر به دلیل نقض مقررات منع عبور و مرو بازداشت شده‌اند.

همچنین شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، خواستار به تعویق افتادن بازی‌های المپیک به مدت یک سال شد. 

آبه، روز سه‌شنبه پنجم فروردین، پس از گفت‌وگوی تلفنی با توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: «من پیشنهاد به تعویق افتادن این بازی‌ها به حدود یک سال دیگر را مطرح کردم و رییس کمیته بین‌المللی المپیک صددرصد با آن موافقت کرد.»

در چین، مقام‌های این کشور اعلام کردند محدودیت‌های عبور و مرور در شهر ووهان که کانون اولیه ویروس کرونا در جهان به شمار می‌رود، از روز هشتم آوریل پایان می‌پذیرد. 

همچنین ساکنان دیگر مناطق استان هوئبی که از اواخر ماه ژانویه در قرنطینه قرار گرفته بودند، می‌توانند از روز چهارشنبه از مرزهای این استان عبور کنند. همه‌گیری ویروس کرونا در چین تاکنون جان ۳۲۷۰ نفر را گرفته است.

الکساندر دو ژونیاک، دبیرکل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، روز سه‌شنبه اعلام کرد بحران کرونا مانع از دستیابی صنعت هوایی جهان به ۲۵۲ میلیارد دلار از درآمدهای خود خواهد شد. پیشتر این رقم ۱۱۳ میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More