شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
اتهام انتخاباتی هیلاری کلینتون به سراغ خانواده ترامپ آمد

واشنگتن‌پست: ایوانکا ترامپ از سِرور ایمیل خصوصی استفاده کرده است

 

روزنامه واشنگتن‌پست فاش ساخت که ایوانکا ترامپ، از سِرور (مرکز داده یا سخت‌افزار برای ذخیره اطلاعات در فضای مجازی) خصوصی برای ارسال ایمیل‌های کاری‌اش استفاده کرده است.

واشنگتن‌پست می‌گوید که ایوانکا در گذر ۲۰۱۷ میلادی، صدها ایمیل از این سِرور خصوصی به کارکنان کاخ سفید، مقامات کابینه فدرال آمریکا و دستیارهایش ارسال کرده و بدین‌شکل قوانین فدرال را نقض کرده است.

طبق قوانین آمریکا، ارتباطات مقامات ارشد دولتی از جمله ایمیل‌هایشان، اموال عمومی تلقی می‌شوند. وقتی یک چهره برجسته مثل ایوانکا ترامپ، مشاور ارشد رییس‌جمهور، به‌جای ایمیل کاری، از ایمیل شخصی استفاده می‌کند، مانع دسترسی جامعه به اطلاعات ردوبدل شده می‌شود.

بدین‌شکل، دسترسی پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) یا عموم شهروندان به ایمیل‌های خصوصی، تنها از طریق حکم یک قاضی ممکن خواهد بود.

همچنین برابر قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، هر شهروندی می‌تواند تقاضا کند تا اطلاعات مربوط به او فاش شود و این اطلاعات می‌توانند در ایمیل‌های افرادی مثل ایوانکا یا هیلاری باشد. ایمیل شخصی، مانع دسترسی شهروندان به اطلاعاتشان می‌شود.  

همچنین محقق‌ها و روزنامه‌نگارها می‌توانند درخواست دسترسی به متن ایمیل‌های چهره‌هایی مانند ایوانکا را بدهند. ولی وقتی او از ایمیل شخصی‌اش استفاده کرده باشد، چنین درخواستی به مانع برخورد می‌کند.

واشنگتن‌پست می‌گوید دفتر اصول کاری کاخ سفید (White House ethics) گزارش‌هایی از استفاده ایوانکا از ایمیل غیرکاری دریافت کرده و دستور بررسی این موضوع را داده است. در نتیجه مشخص شده که ایوانکا ترامپ در گذر سال ۲۰۱۷، عمده ایمیل‌هایش را از یک سِرور خصوصی و با استفاده از آدرسی فرستاده است که با همسرش، به طور مشترک از آن استفاده می‌کنند.

هیلاری کلینتون هم متهم بود که از یک سِرور شخصی برای ارسال ایمیل‌های کاری استفاده کرده است که در اختیار او و همسرش، بیل کلینتون، رییس‌جمهوری سابق آمریکا بوده است.

چندین مرتبه تحقیق بر این سِرور توسط اف‌بی‌آی نشان داد که به این شکل، اطلاعات محرمانه درز نکرده است.

در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، دونالد ترامپ بارها هیلاری کلینتون را به‌خاطر استفاده از سِرور خصوصی برای ارسال ایمیل‌های کاری «مجرم» خواند و خواستار این شد تا «او را زندانی کنند».

شعار «بیاندازینش زندان ‎/ lock her up» از جمله شعارهایی است که هنوز هم در دیدارهای مردمی دونالد ترامپ مکرر از مردم شنیده می‌شود.

هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات «چه شد؟» که پس از انتخابات منتشر شد، نوشت یکی از اصلی‌ترین دلایل شکستش، این بود که پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) چند روز مانده به انتخابات اعلام کرد دوباره تحقیق بر ایمیل‌های او را شروع کرده‌اند.

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا و همچنین مشاور کاخ‌ سفید و شخص رییس‌جمهور در زمینه توسعه اقتصاد و اشتغال‌ است. او همچنین همسر جرِد کوشنِر است. کوشنِر، مشاور ارشد رییس‌جمهور آمریکا است و از جمله مواردی که زیرنظر او پیگیری می‌شود، موضوع «صلح در خاورمیانه بین اسراییل و فلسطین» است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More