شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش ترامپ به اعترافات فلین: نگران نیستم

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، در مورد پذیرش اتهام از سوی مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و همکاری او با تحقیقات دادستانی نگران نیست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنان ترامپ اولین واکنش علنی او به قبول اتهام از سوی مایکل فلین و پذیرش همکاری با رابرت مولر، بازرس ویژه مسئول تحقیقات در مورد احتمال تبانی مسئولان کارزار دونالد ترامپ با مقامات روسیه است.

ترامپ در سخنان خود تاکید کرد که بین کارزار انتخاباتی او و روسیه هیچ گونه «تبانی و همکاری» وجود نداشته است. ترامپ سه بار به خبرنگاران گفت، ثابت شده که هیچ «تبانی و همکاری» وجود نداشته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا، اقدامات مشاور سابق امنیت ملی خود در دوره انتقالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و پیش از شروع مسئولیت دولت فعلی را قانونی دانست.

ترامپ همچنین در صفحه توییتر خود نوشت دلیل کنار رفتن فلین، دروغ گفتن او به معاون اول رئیس جمهور و اف‌بی‌آی بوده و در دوره انتقالی، کاری انجام نشده که نیاز به پنهان کردن داشته باشد.

برکناری فلین پس از آن صورت گرفت که آشکار شد پیش از آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، در مورد آینده تحریم‌های آمریکا علیه روسیه با سفیر این کشور در واشنگتن گفت‌وگوهای بی‌مجوزی داشته و در این باره به مایک پنس، معاون ترامپ واقعیت را نگفته است.

مایکل فلین به تازگی پذیرفت که در مورد مناسباتش با مقامات روسیه به اف‌بی‌آی دروغ گفته است. این رویداد روی تحقیقات مربوط به احتمال همکاری و تبانی کارزار دونالد ترامپ با مقامات روسیه تاثیر مهمی برجای خواهد گذاشت.

مایکل فلین همزمان با اذعان به دروغگویی، پذیرفته است که با تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه همکاری کند.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گزارش داد، مایکل فلین ممکن است شهادت دهد که دونالد ترامپ در طول کارزار انتخاباتی به او دستور داده بود که با مقامات روسیه تماس بگیرد. انتشار این خبر باعث تلاطم و سقوط ارزش سهام در بازار مالی نیویورک شد.

مایکل فلین پس از حضور در یک جلسه دادگاه فدرال در شهر واشنگتن در بیانیه کوتاهی گفت: من می‌پذیرم اعمالی که امروز در جلسه دادگاه به آن اعتراف کردم نادرست بوده است.

او افزود: پذیرش اتهام و قبول همکاری با دفتر بازرس ویژه مامور تحقیقات تصمیمی است که من به خاطر مصالح خانواده و کشورمان اتخاذ کرده‌ام. من مسئولیت کامل تمامی اعمال خود را می‌پذیرم.

مجازات دادن شواهد دروغ به تحقیقات فدرال معمولا پنج سال زندان است ولی طبق اسناد دادگاه، رابرت مولر به خاطر پذیرش جرم از سوی مایکل فلین و همکاری با تحقیقات فدرال، به دادگاه توصیه کرده است که محکومیتی در حد شش ماه زندان برای او در نظر گرفته شود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More