شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

٨٠ درصد کودکان یمنی به کمک‌های فوری نیاز دارند

 

سازمان‌ملل روز چهارشنبه، چهارم مرداد، اعلام کرد که جنگ، گرسنگی و بیماری وبا، باعث شده تا ۸۰ درصد کودکان یمنی، به کمک‌های فوری نیاز داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیران اجریی سه آژانس وابسته به سازمان ملل، در بیانیه‌ی مشترکی اعلام کردند نزدیک به دو میلیون کودک یمنی، از سوء تغذیه‌ی شدید، رنج می‌برند.

به گفته سازمان‌ملل، سوء تغذیه شدید، کودکان را در معرض خطر بیماری وبا قرار داده است. این بیماری، در ماه‌های اخیر به یک بحران در یمن تبدیل شده و جان صدها نفر را گرفته است.

جنگ دو ساله در یمن، میان نیروهای دولتی این کشور که از حمایت عربستان برخوردارند و شبه‌نظامیان حوثی که از ایران حمایت می‌شوند، به نابودی زیرساخت‌های این کشور منجر شده است.

یمن همچنین به دلیل گسترش بیماری وبا با یکی از بحران‌های انسانی بین‌المللی روبرو است. سازمان بهداشت جهانی، پیش‌بینی کرده است که افراد مبتلا به این بیماری تا پایان سال میلادی، به ۶۰۰ هزار نفر خواهد رسید.  

ظرف دو روز گذشته، هیات‌هایی از سازمان بهداشت جهانی، برنامه‌ی جهانی غذا و صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف)، از مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان در یمن دیدار کردند.

مدیران سه آژانس در بیانیه‌ی خود گفته‌اند که در سفر خود به یمن، کودکانی را دیده‌اند که به سختی تنفس می‌کشیدند و زیرساخت‌ها این کشور خراب یا کاملا ویران شده است.

در یک کنفرانس بین المللی، برخی کشورهای قدرتمند جهان، اعلام کرده‌اند که ۲/۱ میلیارد دلار به یمن کمک خواهند کرد. اما سازمان‌ملل در ماه ژوئیه‌ی جاری، اعلام کرد که تنها یک سوم این مبلغ جمع‌آوری شده است.  

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More