شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش بستری شدن کودکان زیر ۱۰ سال به ۱۱ درصد در پی شیوع ویروس جهش‌یافته

 

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران اعلام کرد که میزان بستری شدن کودکان زیر ۱۰ سال که در ماه‌های قبل یک درصد بوده به ۱۱ درصد رسیده است.

نادر توکلی گفت که شاید این افزایش با شیوع ویروس شناسایی‌شده در بریتانیا مرتبط باشد.

در هفته‌های گذشته نیز مقامات استان خوزستان با اشاره به شیوع ویروس جهش‌یافته از افزایش ابتلای کودکان به کرونا خبر داده‌اند.

از جمله محسن علی سمیر، رییس بیمارستان ابوذر اهواز، روز ۱۵ اسفند از افزایش بیش از دو  برابری بستری کودکان مبتلا به کرونا در مدت دو هفته خبر داده بود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران همچنین گفت که آثار سفرهای نوروزی در هفته سوم فروردین ماه آشکار خواهد شد.

در روزهای گذشته مقامات دولت سخنان متناقضی را درباره سفرهای نوروزی بیان کرده‌اند.

به گفته احمد شیرانی، رییس مرکز کنترل ترافیک نیروی انتظامی، در ایام نوروز ورود خودروهای غیر ومی به سه استان گیلان، مازندران و گلستان و همچنین شهرهای مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم ممنوع است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، نیز گفت که بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا سفر به  شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و سفر به دیگر شهرستان‌ها و شهرها آزاد است.

با این حال اعلام شده که مسافرت هوایی به کیش با ارائه مدرک رزرو هتل آزاد است.

در همین حال علی‌اصغر مونسان،وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، گفت که مقامات وزارت بهداشت درباره سفرهای برنامه‌ریزی‌شده در قالب تورها « دغدغه‌ای ندارند».

مقامات وزارت بهداشت از مردم خواسته‌اند که در صورت نداشتن خرید ضروری در بازارها تردد نکنند.

با این حال تلویزیون ایران نیز در گزارشی از ازدحام مردم در بازارها در روزهای اخیر خبر داده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More