شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پایان رای‌گیری در ایالت جورجیا و شمارش آرا برای تعیین ترکیب نهایی سنای آمریکا

با پایان رای‌گیری دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا، شمارش آرا ادامه دارد تا با تعیین دو سناتور این ایالت مشخص شود ترکیب نهایی سنای آمریکا به نفع کدام یک از حزب‌های دموکرات و جمهوری‌خواه خواهد بود.

در این دور از انتخابات کلی لوفلر و دیوید پرود از طرف جمهوری‌خواهان و رافائل وارناک و جان آساف از حزب دموکرات با یکدیگر رقابت می‌کنند و طبق گفته مسئولان برگزاری انتخابات، اعلام نتایج ممکن است چند روز طول بکشد.

در حال حاضر جمهوری‌خواهان با در اختیار داشتن ۵۰ کرسی سنا اکثریت را در اختیار دارند و دموکرات‌ها نیز ۴۸ کرسی سنا را به خود اختصاص داده‌اند و نتیجه انتخابات جورجیا ترکیب نهایی سنا را تعیین می‌کند.

مقامات انتخاباتی ایالت جورجیا که جمهوری‌خواه هستند بارها تاکید کرده‌اند که انتخابات در این ایالت آزادانه و منصفانه برگزار شده و از مردم خواسته‌اند به نتایج اطمینان داشته باشند.

گابریل استرلینگ، یکی از مقامات برگزاری انتخابات جورجیا، در جمع خبرنگاران گفت: «با توجه به اینکه نتایج در چهار شهر بزرگ این ایالت مشخص نشده، هنوز آرای زیادی شمارش نشده است.»

او گفت: کار شمارش آرا طی شب ادامه خواهد یافت و با توجه به اینکه دموکرات‌ها در چند منطقه بزرگ پایگاه رای داشته و جمهوری‌خواهان تعداد بسیار زیادی پایگاه‌ رای کوچک در سراسر این ایالت دارند، پیش‌بینی می‌شود نتایج نهایی بسیار نزدیک به هم باشد.

انتخابات جورجیا به این دلیل به دور دوم کشیده شد که در دور اول در ماه نوامبر هیچ‌یک از چهار نامزد رقیب نتوانستند بیش از ۵۰ درصد آرا را به دست‌ آورند.

به گزارش وال استریت ژورنال، از آنجا که نتیجه انتخابات جورجیا ترکیب نهایی سنا را تعیین می‌کند، طی دوماه اخیر میلیون‌ها دلار هزینه‌های انتخاباتی در این ایالت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، درصورتی‌که باز هم اختلاف آرا کم باشد، بازشماری صورت خواهد گرفت. طبق قوانین این ایالت اگر اختلاف آرا نیم‌درصد یا کمتر باشد، نامزدها می‌توانند پس از آنکه وزیر ایالتی جورجیا در ۲۲ ژانویه (سوم بهمن) نتایج را تایید کرد، در مدت دو روز تقاضای بازشماری بدهند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر در جورجیا، دونالد ترامپ با اختلاف کمتر از ۱۲ هزار رای از جو بایدن شکست خورد.

با وجودی‌که در دو دور بازشماری آرای ریاست‌جمهوری در جورجیا گواه قابل ملاحظه‌ای مبنی بر تقلب در انتخابات مشاهده نشده بود، ترامپ تاکید دارد که در روند رای‌گیری و شمارش آرای این ایالت تخلفات گسترده‌ای صورت گرفته است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More