شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کانال ۱۳ اسرائیل: کابینه امنیتی امکان حمله‌های بیشتر به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند

 

کانال ۱۳ اسرائیل گزارش داد که آویو کوخاوی، رییس ستاد ارتش اسرائیل, و یوسی کوهن, رییس موساد، روز یک‌شنبه در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل حضور خواهند داشت تا درباره اینکه آیا باید علیه تاسیسات هسته‌ای ایران حمله‌های بیشتری انجام شود یا به دنبال آرام باشند گفت‌وگو کنند.

بنابر این گزارش، گانتز طرفدار در پیش گرفتن یک «رویکرد فعال» در برابر ایران است، اما در عین حال نگران است که صحبت‌ها درباره این موضوع علاوه بر آسیب زدن به امنیت اسرائیل، آمریکایی‌ها را در موضعی «دستپاچه» قرار داده و خویشتنداری و عدم انتقام را برای ایران سخت‌تر کند.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ اسرائیل روز جمعه گزارش داد دولت جو بایدن طی چند روز گذشته، چندین بار از اسرائیل خواسته است اظهارنظر درباره ایران را متوقف کند.

طبق این گزارش، کاخ سفید در پیام‌هایی تاکید کرده است که گزارش‌های مداوم مقام‌های اسرائیلی درباره ایران مانع مذاکرات بین واشینگتن و تهران برای توافق جدید هسته‌ای شده است.

ایران روز ۲۴ فروردین و پس از حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز اعلام کرد که غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آغاز کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، تصمیم ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را «تحریک‌آمیز» خواند و گفت که این اقدام جدیت جمهوری اسلامی در مذاکرات وین را زیر سوال می‌برد.

وزیران خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران هیچ «نیاز موجه غیرنظامی» برای غنی‌سازی در این سطح ندارد.

در عین حال، حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، روز پنجشنبه در واکنش به نگرانی اروپا و آمریکا درباره غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران گفت تهران می‌تواند غنی‌سازی ۹۰ درصد هم انجام بدهد اما برنامه اتمی‌اش صلح‌آمیز است.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More