شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان؛ گشایش کارخانه‌های بدون مشتری در چین، تردید در آمار رسمی ایتالیا

آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان به ویژه در اروپا رو به افزایش است و در کل حدود ۲۲ هزار نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، کشورها و سرزمین‌های جدیدی مثل کرواسی و کرانه باختری رود اردن، از اولین مرگ‌ها در خاک خود بر اثر کرونا خبر دادند.

وزارت بهداشت اسپانیا، روز پنج‌شنبه هفتم فروردین، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵۵ نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در مجموع، تعداد کشته‌شدگان اسپانیایی به ۴۰۸۹ نفر رسیده و همچنین تعداد مبتلایان در این کشور به بیش از ۵۶ هزار نفر رسیده است.

از مجموع بیش از ۴۸۰ هزار مبتلا در سراسر جهان تا روز پنج‌شنبه، تعداد مبتلایان در اروپا به بیش از ۲۵۰ هزار نفر رسیده که بیشترین میزان ابتلا در ایتالیا با بیش از ۷۴ هزار مورد بوده است.

این در حالی است که برخی مقام‌های محلی در شمال ایتالیا، منطقه‌ای که بیشترین شیوع کرونا در آنجاست، نسبت به آمارهای دولت ابراز تردید کرده‌اند و این آمار رسمی قربانیان را بسیار پائین‌تر از آمار واقعی دانسته‌اند.

در فرانسه نیز در حالی که آمار کشته‌شدگان به بیش از ۱۳۰۰ نفر رسیده، میزان شکایت‌های قضایی از دولت در زمینه مدیریت بحران کرونا افزایش یافته است.

یکی از شکایت‌ها مربوط به وضعیت ۳۱ زندانی در یک زندان جنوب فرانسه است که علیه ادوار فیلیپ، نخست وزیر این کشور مطرح شده است.

در بریتانیا نیز یکی از مقام‌های دولتی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که بیمارستان‌های لندن با «سونامی مداوم» بیماران حاد مبتلا به کرونا مواجه‌اند.

با وجود روند افزایشی آمار کرونا در اروپا، سازمان بهداشت جهانی از «نشانه‌های امیدوارکننده» از کاهش شیوع کرونا در این قاره سخن گفته است.

یکی از این اقدام‌ها، افزایش قابل توجه میزان انجام تست کرونا در آلمان است. به طوری که روز پنج‌شنبه اعلام شد که هر هفته نیم میلیون تست کرونا در سراسر این کشور انجام می‌شود. آلمان در میان دیگر کشورهای اروپایی، کمترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد.

در چین، در حالی که شیوع ویروس کرونا شدیدا کاهش یافته، دولت به کارخانه‌ها اجازه داده که فعالیت خود را از سر بگیرند.

اما بازگشایی کارخانه‌های چینی در شرایطی است که سفارش‌های آنان از خارج از کشور شدیدا کاهش یافته و ممکن است میلیون‌ها نفر بیکار شوند.

با این حال، رییس جمهور چین روز پنج‌شنبه به سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای مهار ویروس کرونا ادامه می‌دهد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More