شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در شهرهای مذهبی جهان: لغو برنامه‌های پاپ، بازگشایی صحن طواف کعبه

 

در حالی که ویروس کرونا در ایتالیا با شتاب زیادی در حال شیوع است، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، برنامه‌های عمومی خود را لغو کرد. او تا اطلاع ثانوی در انظار عمومی ظاهر نخواهد شد.

مقام‌های واتیکان، روز شنبه ۱۷ اسفند، اعلام کردند که سخنرانی‌ها و اظهارات پاپ روی اینترنت قرار خواهد گرفت. همچنین قرار است که او نیایش روز یکشنبه این هفته را به صورت ویدیویی از کتابخانه واتیکان اجرا کند. 

واتیکان تاکید کرده که این تدابیر برای پرهیز از برگزاری تجمع مردم و شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داده که اکنون به مدت یک هفته است که پاپ فرانسیس ۸۳ ساله محل اقامت خود در واتیکان را ترک نکرده است.

پیشتر در روز یکشنبه، واتیکان از شناسایی اولین مورد ابتلا در مرکز درمانی خود خبر داده بود. واتیکان دارای ۰/۴۴ کیلومتر مربع مساحت، در مرکز شهر رم قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون ۴۶۳۶ نفر در سراسر ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا و از این میان ۱۹۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. ایتالیا پس از چین، کره جنوبی و ایران چهارمین کانون ویروس کرونا در جهان است.

کمیسیون اروپا روز شنبه از کمک مالی ویژه به ایتالیا برای مبارزه با شیوع این ویروس خبر داد. دولت ایتالیا نیز ۲۰ هزار نفر به نیروی کادر درمانی خود اضافه کرده است.

اما در مکه، بر اساس تصمیم ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، صحن اطراف کعبه برای طواف، مقدس‌ترین مکان مسلمانان جهان را که به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، بازگشایی کردند.

عربستان سعودی از شناسایی پنج مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داده و آمار مبتلایان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به بیش از ۱۵۰ مورد رسیده است.

در ایران نیز، برگزاری نماز جماعت در مساجد این کشور ممنوع اعلام شده است. پیشتر برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد و برگزاری نماز جمعه در مراکز استان‌ها لغو شده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More