شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یورش تظاهرکنندگان خشمگین لندنی به ساختمان شهرداری

.صدها تظاهر‌کننده امروز در اعتراض به وقوع آتش سوزی و عدم پاسخگویی صریح مقامات به شهرداری کنزینگتون یورش بردند. آنان خواستار روشن شدن دلیل آتش‌سوزی در برج گرنفل هستند و شعار می‌دادند ما خواستار عدالت هستیم.

یکی معترض به بی‌بی‌سی جهانی گفت: «چرا کسانی که با کوتاهی‌اشان عامل این حادثه بودند، حاضر به پاسخگویی نیستند. ماخواستار اجرای عدالت هستیم و از مسوولین شهرداری تقاضا داریم که گزارش کاملی از روند رسیدگی به این ماجرا را به مردم ارائه کنند.»

به گزارش رویترز از محل حادثه،  عده‌ای از تظاهر کنندگان خود را به داخل ساختمان شهرداری کنزینگتون و چلسی رسانند.

تظاهر کنندکان شعار می دادند: «آنها را بیرون بیاورید»  و « شرمتان باد». تعداد زیادی از تظاهر کنندگان اما بیرون ساختمان ماندند و براساس گزارش‌های دریافتی تعدادی از تظاهر کنندگان که به داخل ساختمان رفته بودند ساختمان شهرداری را ترک و تعدادی هنوز در ساختمان حضور دارند.

 

 

 

از روز چهارشنبه که برج گرنفل در آتش سوخت، تنش زیادی در منطقه کنزینگتون شهر لندن به وجود آمده است. قربانیان و بازماندگان خشمگین این حادثه می‌گویند تجهیزات آتش‌نشانی این برج مجهز و به‌روز نبوده و در این برج از وسایل ارزان‌قیمت برای تجهیزات مقابله با آتش‌سوزی استفاده شده بود . برج گرنفل حدود ۶۰۰ نفر از کم درآمدترین اقشار جامعه را در  خود جای داده بود.

از زمان حادثه تاکنون، مردم فشار زیادی به مسوولان برای اعلام چگونگی وقوع حادثه و دلایل این آتش سوزی مهیب وارد کرده و سوال می کنند که چگونه ممکن است  آتشی به یکباره یک برج ۲۴ طبقه  را در خود فرو ببرد. معترضان همچنین از اینکه بعد از حادثه به قربانیان کمک‌های کافی به افرادی که خانه هایشان را از دست داده بودند، نشده، خشمگین هستند. آنها همچنین از اینکه تاکنون از سرنوشت مفقود شدگان هیچ اطلاعی در دست نیست  ناراضی هستند و شکایاتی را در این زمینه ارائه داده اند.

آتش‌سوزی در  «برج گرنفل» (Grenfell Tower) در منطقه‌ی «کنزینگتون شمالی» واقع در غرب پایتخت بریتانیا، در ساعات اولیه‌ی بامداد چهارشنبه، ۲۴ خرداد از طبقات پایین ساختمان آغاز شد و  به‌سرعت به طبقات بالا سرايت كرد. حدود ۶۰۰ نفر در این مجتمع مسکونی زندگی می‌کرده‌اند. آتش‌سوزی زمانی شروع شده است که تعداد زیادی از ساکنان ساختمان خواب بودند و به‌همین‌دلیل، تعدادی از آنها، در میان شعله‌های حریق به دام افتادند. ساکنان ساختمان پس از بیدار شدن و حس کردن بوی سوختگی، سراسیمه از راهروهای پر از دود به سمت راه‌های فرار رفته‌اند. به گفته‌ی تعدادی از ساکنان، زنگ خطر آتش در این ساختمان به صدا درنیامده بود.

شمار قربانیان تاکنون ۳۰ نفر اعلام شده اما تعداد مفقود شدگان تاکنون دست‌کم ۷۶ نفر اعلام شده است. انتظار می‌رود آمار تلفات بسیار بیشتر از این باشد.

استوارت کاندی، فرمانده پلیس متروپولیتن لندن می‌گوید "متاسفانه ممکن است هزگز نتوانیم هویت اجساد را شناسایی و تایید کنیم."

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More