شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

۱۵۰ کشته در درگیری میان داعش و ارتش دولتی سوریه

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز یکشنبه دوازدهم شهریورماه، گزارش داد که در پی درگیری میان عناصر داعش و نیروهای ارتش دولتی سوریه، در استان حماه در مرکز این کشور، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۵۰ جنگجو کشته شدند.

رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفته است که اغلب کشته‌شدگان درگیری‌ها، از عناصر گروه موسوم به «دولت اسلامی» هستند.

وی در این زمینه افزود:« ۱۲۰ نفر از شبه‌نظامیان داعش در شهرک‌ عقیربات در حومه‌ی حماه، کشته شدند. در مقابل ۳۵ نفر از نیروهای ارتش دولتی سوریه و شبه‌نظامیان حامی آن، کشته شدند».

شهرک عقیربات، آخرین موضع گروه داعش در استان حماه در مرکز سوریه است.

نیروهای دولتی سوریه، شامگاه روز جمعه، کنترل عقیربات را به دست گرفته بودند، اما عناصر داعش، روز گذشته با حمله به این شهرک، بخش‌های زیادی از آن را بازپس‌گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در آخرین گزارش خود گفته که ارتش دولتی این کشور، بامداد امروز یکشنبه، با پشتیبانی هوایی و توپخانه، بار دیگر، تندروهای داعش را از شهرک عقیربات اخراج کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که در این حمله نیروهای روسیه و ایران، ارتش دولتی سوریه را حمایت می‌کنند.

شهرک عقیربات، از سال ۲۰۱۴، به دست گروه موسوم به «دولت اسلامی» افتاد. این شهرک برای نیروهای دولتی سوریه و داعش، از اهمیت استراتژیک برخودار است.  

عبدالرحمن می‌گوید که کنترل این منطقه توسط نیروهای رژیم سوریه، به معنی پایان کار عناصر داعش در استان حماه است.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More