شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
نیروی دریایی مالت اعلام کرد

۱۸۰ پناهجوی سرگردان در آب‌های مدیترانه نجات یافتند

 

نیروی دریایی مالت توانسته است ۱۸۰ مهاجر سرگردان در آب‌های مدیترانه را از دو قایق نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک‌شنبه ۹ دی‌‌ماه نیز نیروی دریایی مالت موفق شده بود یک گروه ۶۹ نفره از مهاجران که در یک قایق چوبی در نزدیکی یکی از جزایر کوچک مدیترانه سرگردان شده بودند، نجات دهد.

بسیاری از این پناهجویان از شمال آفریقا با هدف رسیدن به ایتالیا یا مالت سوار بر قایق‌های چوبی ناامنی می‌شوند که در بسیاری از مواقع بیشتر از ظرفیت خود مسافر و پناهجو جای داده است. بیشترین شمار پناهجویان از تونس و بعد اریتره و عراق هستند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز دوشنبه ۱۰ دی‌‌ از دولت‌های اروپایی خواست تا بنادری امن و مشخصی را برای ورود و رسیدگی به وضعیت پناهجویان در نظر بگیرند.

این کمیساریا همچنین از دولت‌های اروپایی خواست تا سازوکاری برای یافتن مکان و نجات قایق‌های سرگردان مهاجران در آب‌های مدیترانه در اختیار ملوانان قرار گیرد.

دولت ایتالیا در آخرین ارزیابی خود اعلام کرده است که طی سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۳هزار پناهجو تنها از لیبی و از راه دریا وارد ایتالیا شده‌اند.

این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۹۰ درصد کاهش یافته است. 

علت اصلی کاهش شمار پناهجویان، سخت‌گیری‌های بیشتر دولت‌های اروپایی در جلوگیری از ورود مهاجران از شمال اروپا به این قاره است.

بر اساس برآورد سازمان بین‌المللی مهاجرت، تنها در سال ۲۰۱۸، دستکم هزار و ۳۰۰ مهاجر و پناهجو که در میان آن‌ها ده‌ها کودک هم بوده است، در آب‌های مدیترانه غرق شده‌اند. 

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More