شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
کرونا در جهان: 

​​​​​​​بریتانیا دومین کشور قربانی، افزایش ابتلا در میان پرستاران اسپانیایی

 

با افزایش شیوع ویروس کرونا در بریتانیا، این کشور در رتبه دومین کشور جهان از نظر آمار قربانیان این ویروس قرار گرفت.

بر اساس اعلام مقام‌های بریتانیا، ویروس کرونا تاکنون در این کشور بیش از ۳۰ هزار قربانی برجای گذاشته است. به این ترتیب بریتانیا، پس از آمریکا دارای بیشترین تعداد قربانی کرونا در جهان است. همچنین تاکنون در خانه‌های سالمندان انگلستان بیش از شش هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. 

در فرانسه، بر اساس اعلام رسمی، پیوند کلیه در این کشور نسبت به دوران پیش از شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است. همچنین بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ بیمار در این کشور منتظر پیوند کلیه هستند. 

امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور مسافرت‌های خارجی را که حتی ممکن است شامل کشورهای اتحادیه اروپا نیز بشود، در تابستان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش خواهد داد. او گفت: «ما هنوز در جنگ پیروز نشده‌ایم.»

در اسپانیا، روز سه‌شنبه اعلام شد که بخش مهمی از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مربوط به کادر درمانی بیمارستان‌هاست که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به طوری که از میان ۸۶۷ مورد جدید ابتلا، ۶۳۱ نفر پرستار یا دیگر کادرهای درمانی بوده‌اند که ۷۳ درصد آمار مبتلایان جدید را شامل می‌شود. 

روند ابتلا در میان کادر درمانی اسپانیا طی روزهای اخیر روند افزایشی بوده است. همچنین آمار بیکاران در این کشور رو به افزایش است و اغلب کسانی که اخیرا اعلام بیکاری کرده‌اند، در بخش‌ گردشگری فعال بوده‌اند.

در روسیه، روز سه‌شنبه، برای سومین روز پیاپی، مقام‌های این کشور از ابتلای بیش از ده هزار نفر به ویروس کرونا خبر دادند. با این حال، نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در روسیه در مقایسه با دیگر کشورها پائین است.

در آمریکا، فعالیت بخش‌های خدماتی این کشور در ماه آوریل نسبت به ماه مارس، باز هم کاهش داشت و به زیر ۵۰ درصد رسید. این آمار پائین‌ترین میزان فعالیت این بخش را از دسامبر ۲۰۰۹ تاکنون نشان می‌دهد. 

همچنین ایالت کالیفرنیا به عنوان اولین ایالت آمریکا از کاهش محدودیت‌های قرنطینه خبر داد که قرار است از روزهای پایان هفته صورت گیرد. در هنگ‌کنگ نیز اعلام شد که از روز جمعه مدارس، کافه‌ها و سینماها بازگشایی خواهد شد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More