شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
حفره‌ای امنیتی به تماس‌گیرنده امکان شنود می‌دهد

فیس‌تایم را تا انتشار به‌روز‌رسانی امنیتی غیرفعال کنید

 

حفره امنیتی کشف‌شده در نرم‌افزار فیس‌تایم شرکت اپل به فرد تماس‌گیرنده این امکان را می‌دهد تا پیش از آن‌که تماسش پاسخ داده شود، صدای محیط اطراف را به‌واسطه میکروفن دستگاه مخاطب خود بشنود.

اپل در پاسخ به این موضوع گفته است از وجود این ایراد امنیتی اطلاع دارد و به‌روز‌رسانی‌های لازم را تا انتهای این هفته منتشر خواهد کرد. این شرکت کمی بعد از این پاسخ، ویژگی تماس گروهی موجود در برنامه فیس‌تایم را به‌طور کامل غیرفعال کرده است.

ساز‌و‌کار این حفره امنیتی به این صورت عمل می‌کرد: کاربر ابتدا با مخاطبی که در فهرست آیفون خود ذخیره داشت تماس می‌گرفت، پیش از آن‌که مخاطب گوشی خود را پاسخ دهد، شخص دیگری را از طریق ویژگی تماس گروهی این برنامه به تماس اضافه می‌کرد و در قسمت مشخصات، به‌جای اضافه کردن فرد جدید، شماره تلفن خود را وارد می‌کرد. با این کار، حتی اگر مخاطب تلفن خود را جواب نمی‌داد، میکروفن دستگاه او فعال می‌شد و امکان شنود صدای محیط را به تماس‌گیرنده می‌داد. در سناریویی خاص‌تر حتی می‌شد دوربین دستگاه مخاطب را بدون اطلاعش روشن کرد.

اپل همواره خود را شرکتی معرفی کرده است که برای حریم خصوصی کاربرانش اهمیت زیادی قائل است. کشف چنین حفره‌ای در یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای این شرکت حالا سر‌و‌صدای زیادی را در فضای رسانه‌های اجتماعی علیه این مجموعه به راه انداخته است.

کارشناسان امنیتی توصیه کرده‌اند تا زمان انتشار به‌روز‌رسانی امنیتی اپل برای رفع این ایراد، کاربران آیفون، آی‌پد و لپ‌تاپ‌های مک نسبت به غیرفعال کردن فیس‌تایم روی دستگاه‌های خود اقدام نمایند.

برای این کار اگر دستگاه شما از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کند، به بخش تنظیمات بروید و دکمه مقابل گزینه فیس‌تایم را روی حالت Off قرار دهید. اگر از سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید، با باز کردن فیس‌تایم و رفتن به منوی اصلی، روی عبارت Turn FaceTime Off کلیک نمایید.

باید توجه داشت که در حال حاضر اپل با غیرفعال کردن امکان تماس گروهی این نرم‌افزار، در عمل امکان سوء‌استفاده از حفره امنیتی یاد‌شده را غیر‌ممکن کرده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More