شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آتنا دائمی به اعتصاب غذای خود پایان داد

 

آتنا دائمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، در پنجاه و چهارمین روز اعتصاب غذایش، پس از تبرئه‌شدن خواهرانش ازسوی دادگاه تجدیدنظر، به اعتصاب غذای خود خاتمه داد.
به گزارش ارگان خبری مجموعه‌ی فعالان حقوق  بشر در ایران، هرانا، خواهران آتنا دائمی امروز با نشان دادن حکم تبرئه خود به آتنا در زندان اوین از او خواستند که به اعتصاب غذای خود پایان دهد. این فعال مدنی زندانی که از ۱۹ فروردین‌ماه در اعتراض به محکومیت خواهرانش به حبس، اعلام اعتصاب غذا کرده بود، پس از ۵۴ روز، اعتصاب خود را متوقف کرد.
آتنا دائمی پیشتر اعلام کرده بود که تا زمان برائت خود و خواهرانش، دست از این اعتصاب غذا برنمی‌دارد. آتنا، انسیه و هانیه دائمی به دو اتهام «تمرد در برابر مأموران در حین انجام‌وظیفه» و «توهین به مأمور دولت حین انجام‌وظیفه» در شعبه ۱۱۶۳ دادگاه کیفری شهید مقدس به سه ماه و یک روز حبس محکوم شدند که این حکم برای انسیه و هانیه به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده، ولی برای آتنا به حکم فعلی هفت سال زندانش اضافه شده است.
خانواده آتنا دائمی، مستندات این اتهامات و حکم جدید را فیلمی می‌دانند که به‌طور غیرقانونی و بدون اجازه خانواده‌اش در حین بازداشت او گرفته شده است.

این فعال مدنی، چند روز پس از انتقالش به زندان اوین، در نامه‌ای از بند زنان این زندان، علاوه‌بر شرح نحوه بازداشت توأم با تخلف و بدرفتاری مأموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و ضرب‌وشتم در حین بازداشت، گفت که او و خانواده‌اش از مأموران اجرای احکام دادسرای اوین شکایت کرده‌اند.
آتنا دائمی، فعال مدنی، روز ششم آذرماه بدون دریافت احضاریه کتبی، برای اجرای حکم هفت سال حبس تعزیری از سوی مأموران سپاه ثارالله بازداشت شد؛ بازداشت این فعال مدنی درحالی صورت گرفت که او تا آن زمان، احضاریه‌ای از سوی اجرای احکام زندان دریافت نکرده بود.
او ، نخستین‌بار بیست و نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و در ۲۶ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از بند زنان زندان اوین (نسوان) آزاد شد.
این فعال مدنی در تاریخ ٢٣ اسفندماه سال ٩٣ در دادگاهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» و «اختفای ادله جرم»، به ۱۴ سال زندان محکوم شد؛ رأی صادره در دادگاه تجدیدنظر، به هفت سال کاهش پیدا کرد. 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More