شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تلاشمان را می‌کنیم که توئیتر را رفع فیلتر کنند

 

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر «ارتباطات و فناوری اطلاعات»  دولت دوازدهم، از تلاش برای رفع فیلترینگ توئیتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آذری جهرمی، دوشنبه ۳۰ مردادماه، در نخستین روز کاری خود به‌عنوان وزیر «ارتباطات و فناوری اطلاعات»، با اشاره به موضوع توئیتر گفت: « فیلترکردن شبکه‌ی اجتماعی توئیتر در ایران، به حوزه‌ی امنیت ملی بازمی‌گردد و هیچ‌گاه به دلیل مسائل اخلاقی و فرهنگی نبوده است».

وزیر ارتباطات، در ادامه با دفاع از وزارت‌خانه‌ی متبوعش گفت: «ما هیچ نقشی در فیلترکردن توئیتر نداشتیم؛ برای همین در رفع قانون فیلترینگ هم نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم».

جهرمی در ادامه خاطرنشان کرد: «جامعه را نمی‌توان تنها به تلگرام داخلی محدود کرد و این روش، استراتژی مناسبی نخواهد بود».

وزیر «ارتباطات و فناوری اطلاعات» دولت دوازدهم، با اشاره به این مطلب که خودش هم از توئیتر استفاده می‌کند، گفت: «درحال حاضر، این شبکه‌ی اجتماعی که می‌توان از آن به‌عنوان ابزار مناسب برای دیپلماسی عمومی یاد کرد، توانسته است ارتباط با مردم دنیا و اظهارنظر درباره‌ی موضوعات مختلف را فراهم کند».
جوان‌ترین وزیر کابینه‌ی دولت دوم روحانی، وعده داد که برای رفغ فیلتر توئیتر مذاکره و صحبت خواهد کرد و امیدوار است که با این تلاش‌ها، به یک نتیجه‌ی مناسب دست یابد.

محمد جواد آذری جهرمی درحالی در رابطه با رفع فیلترینگ توئیتر ابراز امیدواری می‌کند، که در اوایل مردادماه، کمال‌ هادیان‌فر رئیس پلیس فتای ناجا به صراحت اعلام کرد: «هیچ زمانی توئیتر رفع فیلتر نخواهد شد».

هادیان‌فر، به صراحت توئیتر را عامل فعالیت تروریست‌ها عنوان کرده و از ۷۵۰هزار نفر از حامیان داعش که در این شبکه‌ی اجتماعی فعالیت می‌کنند، یاد کرده بود.

به گفته‌ی رئیس پلیس فتای ناجا، بستر عملیات‌های تررویستی و ارتباطی تروریست‌ها در دنیا،  در درجه‌ی اول توئیتر و در درجه‌ی دوم، تلگرام است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More