شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادستان عمومی اصفهان: بمب نجف‌آباد ربطی به مسائل امنیتی ندارد

 

حسن رحیمی ، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اعلام کرد که بمب صوتی کشف‌شده در نجف‌آباد اصفهان، برحسب بررسی‌ها و گزارش‌های اولیه، مرتبط با مسائل امنیتی نبوده و احتمال انتقام‌گیری شخصی وجود دارد.

ساعت ۲۲:۳۰ یکشنبه شب (۲۶ شهریورماه) در پی گزارش‌های مردمی مبنی‌بر توقف خودرویی مشکوک در یکی از محله‌های نجف آباد، نیروهای عملیات ناجا وارد عمل شدند و  با کنترل منطقه و شناسایی موقعیت خودروی سواری، متوجه نصب بسته مشکوک مجهز به چراغ چشمک‌زن زیر آن شدند.

درپی این شناسایی، نیروهای «لشکر زرهی ۸ نجف اشرف»  نیز به گروه های عملیاتی پیوستند. گروه بررسی و خنثی‌سازی این لشکر، در ساعت ۲۳:۳۰، با بررسی‌های اولیه و با استفاده از امکانات تخصصی، پس از ایجاد فضایی ایمن برای خنثی‌کردن آن، نسبت‌به انتقال این بسته انفجاری به فضای باز بیرون شهر اقدام و ساعت ۱۵دقیقه بامداد آن را منهدم کردند.

سرهنگ سیف‌الله رشیدزاده، فرمانده‌ لشکر زرهی ۸ نجف اشرف، در این زمینه گفته است: «خودروی مشکوک به حمل بسته انفجاری در نجف آباد اصفهان، شناسایی و مواد انفجاری جاسازی‌شده در آن، خنثی شد».

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، در همین رابطه، دادستان اصفهان، روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه، با اعلام این خبر، گفت: «این بمب، صوتی بوده و آثار و قدرت تخریبی نداشته است».

رحیمی افزود: «این بمب صوتی، در زیر خودروی شخصی یکی از اهالی ساکن در آن منطقه تعبیه شده و برحسب گزارش‌ها، احتمال انتقام‌گیری شخصی در این مسأله مد نظر بوده است».

دادستان اصفهان تأکید کرد: «کار شناسایی فرد یا افراد متهم در این موضوع، با بررسی دوربین‌های حاضر در منطقه، آغاز شده و ادامه دارد».

همچنین جواد زرین‌کلاه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور نیز روز دوشنبه، در ارتباط با بسته مشکوکی که شب گذشته در نجف آباد کشف شد، گفت: «این بسته لزوماً انفجاری - تروریستی نبوده و ماهیت آن، در نیروی انتظامی در حال بررسی است».

مدیر کل امنیتی وزارت کشور افزود: «پس‌از بررسی‌های کارشناسی، ماهیت بسته کشف‌شده به اطلاع عموم خواهد رسید».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More