شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادستان کل خواستار فوری احضار مدیر سامسونگ در ایران شد

 

در پی تصمیم عدم اهدای گوشی‌های ساخت شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی،‌ محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در نامه‌‌ای به محمد جواد حشمتی،‌ معاون قضایی وی، خواستار پیگیری ویژه این موضوع شده است.

به گزارش ایسنا، دادستان کل ایران روز جمعه ۲۰ بهمن، در این نامه خواستار احضار مدیر شرکت سامسونگ در ایران در اولین فرصت شده و تاکید کرده است که نسبت به این موضوع، توضیح و بررسی صورت گیرد.

منتظری، ضمن اینکه این اقدام شرکت سامسونگ را «توهین‌آمیز»‌خوانده و در نامه خود متذکر شده که «به دنبال اقدام توهین‌آمیز شرکت سامسونگ کره جنوبی با ورزشکاران و در پی آثار سوء سیاسی و اجتماعی آن در سطح بین‌المللی و با توجه به کسب منافع سرشار سالانه شرکت مذکور در فروش محصولات خود در جمهوری اسلامی ایران، مقرر می‌دارد در اولین فرصت مدیر شرکت سامسونگ در ایران را احضار و نسبت به موضوع، اخذ توضیح و بررسی صورت گیرد.»

دادستان کل کشور در نامه خود همچنین تاکید کرده که «چنانچه شرکت سامسونگ متعهد به جبران خسارت معنوی به نحو متناسب با اقدام اهانت آمیز خود شدند، زمان مناسبی را تعیین و به مرکز شرکت اعلام نمایند.»

وی در عین حال به شرکت سامسونگ هشدار داده است که «در صورتی که متعهد به جبران خسارت معنوی نشود،‌ این شرکت باید به عنوان شخصیت حقوقی و در اجرای بند الف ماده ٨ و مواد ١١، ١٤ و ٦٨٨ قانون آیین دادرسی کیفری و مواد ٢٠ و ١٤٣ قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران جهت بررسی موضوع معرفی شوند.»

منتظری در پایان نامه نیز از معاون خود درخواست کرده که  گزارش اقدامات صورت گرفته فورا به او ارایه شود.

روز چهارشنبه ۱۸ بهمن،‌ مسوولان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی به بهانه تحریم آمریکا از اعطای گوشی تلفن همراه سامسونگ به ورزشکاران ایرانی خودداری کردند.

این اقدام کره جنوبی،‌ با واکنش گسترده مقامات ایرانی مواجه شد.

به طوری که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته، ۱۹ بهمن ضمن محکوم کردن این تصمیم از سوی دولت کره جنوبی، گفت که این عمل می‌تواند پیامدهای منفی مهمی را در روابط تجاری ایران با کره جنوبی داشته باشد.

بهرام قاسمی در ملاقات با کیم سیونگ‌ هو سفیر کره جنوبی در ایران گفته است تهران این محرومیت ورزشکاران ایرانی را به‌شدت محکوم می‌کند و آن را «غیراخلاقی» می‌داند.

و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیزضمن محکوم کردن این اقدام  اعلام کرد که گوشی سامسونگ خود را به نشانه اعتراض عوض خواهد کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More