شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادگاه یکی از دراویش گنابادی برگزار شد

 

دادگاه علنی رسیدگی به اتهام‌های یکی از متهمان پرونده اعتراضات دراویش گنابادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، روز یکشنبه دهم تیر، دادگاه متهم (الف.ص) که گفته شده یکی از لیدرهای اصلی اعتراض‌های سال گذشته دراویش گنابادی و همچنین از مدیران وب سایت خبری مجذوبان نور وابسته به دراویش گنابادی است، برگزارشد.

اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران، تحریک مردم به درگیری، اخلال در نظم عمومی با توطئه قبلی و نشر اکاذیب از جمله اتهام‌هایی بود  که از سوی قاضی صلواتی مطرح شد.

این متهم پس از آن که از سوی نماینده دادستان تفهیم اتهام شد در دفاع از خود اعلام کرد:« بازیچه دست مجذوبانی‌ها قرار گرفتیم. اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنم و از تمامی مجذوبانی‌ها و این دست فرقه‌ها برائت می‌جویم».

به گفته قاضی این پرونده، رای نهایی  پس از وصول لوایح دفاعیه وکیل پرونده در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

دراویش گنابادی روز ۳۰ بهمن ۹۶ در اعتراض به محاصره خانه نور علی تابنده، قطب دراویش گنابادی در گلستان هفتم خیابان پاسداران تهران تجمع کردند که این تجمع با دخالت نیروی انتظامی و ماموران لباس شخصی به آشوب کشیده شد.

سخنگوی نیروی انتظامی تهران گفته است در این تجمع ۳۰۰ نفر بازداشت شدند و سه مامور پلیس و دو بسیجی نیز جان خود را از دست دادند.

محمد ثلاث از دراویشی بود که به اتهام کشتن ۳ مأمور نیروی انتظامی در تجمع ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ دراویش  در خیابان پاسداران بازداشت و از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به سه فقره اعدام (قصاص) و همچنین تحمل یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. درخواست اعاده دادرسی این متهم  ازسوی دیوان‌عالی کشور رد شد.

ثلاث سحرگاه روز دوشنبه ۲۸ خرداد، در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام و پیکر او، بدون اجازه خانواده به بروجرد برده‌ شده و در آنجا توسط مأموران امنیتی به خاک سپرده شد.  

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More