شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: ارتش و سپاه، دو بازوی قدرتمند مکمل هم هستند

 

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتش و سپاه را دو بازوی قدرتمند دانست و تأکید کرد که این‌دو «می‌توانند مکمل‌های بهتری برای هم باشند و زمینه و ظرفیت‌هایی در سپاه است که می‌تواند در اختیار ارتش قرار بگیرد و بالعکس».

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر باقری، شنبه چهارم شهریور ماه،در مراسم معارفه‌ی امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، به‌عنوان «فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران» که با حضور فرماندهان عالی‌رتبه‌ی نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی آجا برگزار شد، با اشاره به وضعیت حساس و خطیر امروز کشور در منطقه و نقش بازدارندگی ارتش دربرابر تهدیدات دشمنان، ارتقای توان و آمادگی رزمی این نیروی مسلح را «مطالبه‌»ای دانست که «سال‌هاست رهبری آن را بیان می‌کند».

سرلشکر باقری با اشاره ارزیابی هزینه و فایده‌ی تهاجم به ایران ازسوی دشمنان، گفت: «دشمنان به این نتیجه‌ی قطعی رسیده‌اند که تهاجم نظامی به ایران، منجربه تلفات و شکست خفت‌بار برای آنها خواهد شد؛ به همین دلیل، به جنگ‌های نیابتی روی آورده‌اند».

او در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن‌اینکه معنویت و روحیه را در شرایط جنگ، عامل پابرجا نگاه‌داشتن انسان بر دفاع، دانست، افزود: «همچنین در فتنه‌ها و مشکلات سیاسی داخلی، این بصیرت است که افراد را در سنگر انقلاب نگه می‌دارد».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه، با اشاره به آنچه «توان و ظرفیت بسیار بالای» ارتش خواند، تأکید کرد: «با استفاده از آنها می‌تواند مشکلات معیشتی را حل کند و همه‌ی ما وظیفه داریم به ارتش در حل مشکلات معیشتی کارکنانش کمک کنیم».

سرلشکر باقری در ادامه، گفت: «ارتش و سپاه به‌عنوان دو بازوی قدرتمند و در کنار آنها، ستادکل و ناجا، یک ید واحده در دفاع از انقلاب هستیم». او با بیان اینکه «ارتش و سپاه می‌توانند مکمل‌های بهتری برای هم باشند»، اعلام کرد: «زمینه و ظرفیت‌هایی در سپاه است که می‌تواند در اختیار ارتش قرار بگیرد و بالعکس تا کشور بهتر از گذشته به اقتدار برسد».

او با اشاره به احیای «دبیرستان نظام» ازسوی ارتش، تأکید کرد که ملاک عضویابی باید همچنان، «یافتن عناصر انقلابی و علاقه‌مند و دارای اصالت معنوی» باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن ناکافی دانستن «تکیه‌ی صرف به آموزش و رزمایش» برای رشد و تأمین نیازهای یک نیرو، افزود: «باید درگیری مستقیم در جبهه و مقابله با دشمن باشد، تا نیرو آماده شود؛ و برای همین، نیروهای ارتش و پدافند باید در مرزها و جبهه‌هایی که انقلاب اسلامی حضور دارد، خود را ارتقا دهند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More