شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی سپاه: حقوق سرداران افزایش زیادی نداشته است

 

سرتیپ دوم رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران می‌گوید که در زمان فرماندهی محمدعلی جعفری، فرمانده کنونی سپاه، حقوق سرداران سپاه افزایش زیادی نداشته، هرچند ممکن است در مورد افزایش سطح ثروت سرداران بازنشسته، «شاهد تغییر رفتارهایی باشیم». او همچنین می‌گوید که بخشی از نفع اقتصادی حاصل از پروژه‌های اقتصادی سپاه، برای تقویت قدرت نظامی این نیروی مسلح مصرف می‌شود.

به گزارش سپاه‌نیوز، رمضان شریف، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه، در گفت‌وگویی با «باشگاه خبرنگاران جوان» در واکنش به این‌که «برخی می‌گویند سپاه در اجرا به سمتی رفته که دایره‌ی انقلابی بودن را محدود کرده و هر کسی را انقلابی نمی‌داند»، گفت که تعریف سپاه از اسلام، تعریف آیت‌الله خمینی و رهبر کنونی ایران است.

او با اشاره به این‌که پاسداران و مدافعان حرم می کوشند که هیچ رهنمودی از آیت الله خمینی و رهبری کنونی ایران روی زمین نماند، افزود: «اعتقاد ما پاسداران این است که امام و رهبر انقلاب، مطلبی خارج از قرآن و فرهنگ اهل بیت نمی‌گویند». سخنگوی سپاه پاسداران همچنین گفت که سپاه تکلیف‌گراست، منتهی درطول ۳۹ سال گذشته یاد گرفته که تکلیف خود را طوری انجام دهد که به پیروزی منتهی شود.

رمضان شریف در پاسخ به این سؤال که «آیا در سپاه، حقوق نجومی و ماشین‌های چندصد میلیونی وجود دارد؟» مدعی شد: «فرماندهان سپاه پاسداران، به‌نحوی این نیرو را اداره کرده و می‌کنند که تمامی ما، زندگی در حد متوسط رو به پایین داریم؛ البته در هر مجموعه‌ی بزرگی، ممکن است استثناء باشد، اما نکته‌ی مهم در صحبت‌های سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران که هم‌اکنون حدود ۱۱ سال فرمانده سپاه هستند، در دستور اول ایشان است اعلام این مطلب است که هرگاه قرار است افزایش حقوق در سپاه رخ دهد، باید با نگاه به طیف درجه‌دارهای پایین و جدیدالورودها باشد و شاید یکی از اعتراض‌های سرداران سپاه به سرلشکر جعفری هم به همین خاطر باشد که اجازه نداده حقوق سرداران افزایش زیادی داشته باشد.»

او همچنین گفت: «ما امروز شاهد دو سپاه در بین افکار عمومی هستیم. یک بخش پاسداران بازنشسته هستند که افکار عمومی آنها را هنوز سپاهی می‌دانند که ممکن است در آن‌ها شاهد تغییر رفتارهایی باشیم؛ اما بخش دوم که نیروها‌ی رسمی هستند، سعی کرده آهنگ همزیستی با توده‌ی مردم را حفظ کند».

او در جواب سؤالی در مورد این‌که آیا حضور سپاه در اقتصاد برای انتفاع مالی است یا نه، پاسخ داد: «راحت‌ترین کار برای یک واحد نظامی این است که حقوقش  را از دولت بگیرد؛ دولتی که بخشی از درآمد خود را از مالیات مردم به‌دست می‌آورد. … ولی آیا انتظار افکار عمومی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است؟….آیا به این فکر کرده‌ایم که چرا منابع زیرزمینی‌ مشترکمان باید توسط همسایگان غارت شود؟»

شریف با توضیح این‌که فازهای ۱۴ و ۱۵ پالایشگاه پارس جنوبی توسط  «قرارگاه سازندگی» سپاه پاسداران ساخته شده است، افزود که دو گروه، مخالف حضور سپاه در اقتصاد هستند: «یک گروه از آن‌ها رقیبان و شرکت‌های خارجی می‌باشند که احساس می‌کنند میدان برایشان تنگ شده و گروه دیگر نیز [کسانی که] همکاری با شرکت‌های خارجی را ترجیح می‌دهند».

او با تفکیک میان فعالیت در عرصه‌ی سازندگی و فعالیت اقتصادی، افزود: «بارها این موضوع را تأکید کرده‌ایم و سرلشکر جعفری نیز در پنج سال متوالی گفته‌اند، این‌که سپاه فعالیت اقتصادی می‌کند، ترجمه‌ی خارجی‌ها از اقدامات عمرانی، آبادانی و سازندگی سپاه برای کشور و مردم است. ما به درخواست دولت‌ها، در کار سازندگی و عمرانی کشور کمک می‌کنیم و بارها اعلام کرده‌ایم که هر پروژه‌ای که دولت نخواهد، انجام نمی‌دهیم».

سخنگوی سپاه پاسداران در جواب این سئوال که «انتفاع حاصل از کارهای سازندگی سپاه پاسداران در چه زمینه‌ای مصرف می‌شود؟»، گفت: «بخشی از آن برای تقویت بنیه‌ی دفاعی کشور است؛ زیرا که بودجه‌ای که دولت به ما می‌دهد، پاسخگوی کارهای بزرگ سپاه در عرصه‌ی امنیت کشور نیست؛ بخشی از آن نیز صرف محرومیت‌زدایی می‌شود».

سرتیپ عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران نیز روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه، در برنامه‌ی «گفت‌وگوی ویژه‌ی شبکه‌ی دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفته بود که سپاه فعالیت اقتصادی نمی‌کند و رقیب بخش خصوصی نیست. او همچنین افزوده بود که سپاه پاسداران، بالغ‌بر ۳۰هزار میلیارد تومان، از دولت طلب دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More