شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سپاه پاسداران از کشته شدن رهبر گروه «انصارالفرقان» خبر داد

 

«جلیل قنبرزهی»، رهبر گروه «انصارالفرقان» در عملیاتی ازسوی سپاه پاسداران کشته شد.

«جلیل قنبرزهی»، رهبر گروه «انصارالفرقان»

 

خبرگزاری فارس، درباره‌ی جزئیات این عملیات، به‌نقل از قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران گزارش داده است که در پی عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس در ارتفاعات قصرقند، «جلیل قنبرزهی»، رهبر گروه «انصار الفرقان» به‌همراه ۴ نفر از معاونان و عواملش کشته شده و اجساد آنها اکنون در اختیار نیروی زمینی سپاه است.

براساس گزارش‌ها، جلیل قنبرزهی، ۲۵ سال تحت تعقیب نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

خبرگزاری فارس، انفجار درمراسم  تاسوعای چابهار، اعزام عوامل انتحاری برای مساجد، کشتار جمعی از پرسنل ناجا درسال ۷۷ و حمله به پست انتظامی درمیدان تأمین اجتماعی زاهدان را ازجمله اقدامات او برشمرده است.

روز یکشنبه، ۲۸ خردادماه، محمد خاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، از «زمین‌گیر» شدن یک «تیم تروریستی» در قصرقند سیستان و بلوچستان خبر داد که به گفته‌ی او قصد داشتند «به عمق جغرافیایی» ایران رخنه کنند. فرمانده نیروی زمینی سپاه از کشته شدن ۵ عضو این گروه در این عملیات خبر داده بود.

روز پنج‌شنبه، ۲۵ خرداد نیز روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران، در اطلاعیه‌ای از انهدام یک گروه مسلح در منطقه‌ی عمومی قصرقند سیستان‌و‌بلوچستان خبر داده بود. براساس این گزارش، درآن درگیری، نیروهایی از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و نیز وزارت اطلاعات مشارکت داشته‌اند. همزمان محمود علوی، وزیر اطلاعات، از کشته‌شدن یکی از مأموران این وزارت‌خانه در درگیری با نیروهای «انصارالفرقان» در زاهدان خبر داده بود.

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، ۳ اردیبهشت ۹۴ خبر داد که «هشام عزیزی»، معروف به «ابوحفص البلوشی»، فرمانده گروه «انصار الفرقان» و دو نفر از همراهانش در روز چهارشنبه، دوم اردیبهشت، در استان سیستان و بلوچستان کشته شده‌اند.

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات، همان روز در سخنان خود اعلام کرد که «سعید ترکمان‌زهی»، معروف به «ملا معاذ»، سخنگوی گروه جیش‌العدل، روز ۱۸ فروردین پس از به‌عهده گرفتن مسؤولیت قتل ۸ مرزبان ایرانی ازسوی این گروه، در حوالی منزلش در کراچی پاکستان کشته شده است.
پیش از آن، گروه جیش‌العدل مسؤولیت قتل هشت مرزبان ایرانی را که روز ۱۷ فروردین کشته شده بودند، برعهده گرفته بود.

گروه «انصار الفرقان» یک گروه سنی جهادی در استان سیستان‌وبلوچستان است که پیش از این تهدید کرده بود به انتقام سنی‌های اعدام‌شده، اقدام به حملات انتحاری خواهد کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More