شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شهردار تهران از ادامه همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا و ثارالله سپاه خبر داد

 

محمد علی نجفی، شهردار تهران در اولین نشست خبری خود، از  شایعه ممنوع التصویرشدن خود در صدا و سیما  خبر داد و گفت:  "نشست وی  با فرماندهان نیروهای انتظامی و حتی مصاحبه‌ اش  با شبکه‌های تلویزیونی از صدا وسیما پخش نشد".

شهردار تهران در این خصوص افزود که وی قصد دارد از علی عسگری، رییس صدا و سیما در این مورد سوال کند.

نجفی تاکید کرد: "من هم درخصوص ممنوع‌التصویری‌ام شنیده‌ام اما دقیقا نمیدانم این اتفاق افتاده است یا خیر؟"

 

همکاری شهرداری با قرارگاه سپاه

شهردار تهران در این نشست خبری،‌ همکاری شهرداری تهران با قرارگاه‌های سپاه را تایید کرده و گفت: "همکاری ما با سپاه  قرارگاه ثارالله بوده و ما با همکاری با شرکت‌های این قرارگاه راضی هستیم و همین الان نیز این قرارگاه طلب‌های زیادی از ما دارد و پروژه‌ها را به خوبی پیش می‌برد. پس همکاری با این قرارگاه در قالب رقابت سالم و شفاف ادامه خواهد داشت.

 

بدهی شهرداری

نجفی بدهی شهرداری تهران را در  حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرده و گفت: از این میزان بدهی ۱۸هزار میلیارد آن به بانک‌ها و ۹ هزار میلیارد آن به پیمانکاران و مابقی سایر بدهی‌هاست.

وی ادعای تعاونی ناجا را  که مدعی شده ۲۴۰۰میلیارد تومان طلب دارد را رد کرد.

 

کمبود منابع آب تهران برای رشد آینده شهر

شهردار تهران که در جمع صدها خبرنگار داخلی و خارجی سخن می گفت، ضمن اعلام این خبر که منابع آب شهر تهران برای رشد آتی شهر کفایت ندارد، افزود: دارایی‌ها و منابع شهری تا حداکثر ممکن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و فضاهای شهری فروخته شده‌اند.

نجفی گفت: شهر در برابر حوادث طبیعی آسیب‌پذیر است . این در حالیست که آسیب‌های اجتماعی نیز رو به گسترش است، وتنش‌های حاصل از این پدیده‌ها در سطح فردی و روابط بین شهروندان به صورت روزمره خود را آشکار می‌کنند.

 

مشکل شهرداری در ارزیابی سیاست های شهرداری

به گفته شهردار تهران، مشکل شهرداری در ارزیابی سیاست‌های شهری این است که به آن جنبه‌های شخصی داده می‌شود.

نجفی با بیان اینکه، امروز در وضعیتی قرار گرفته ایم که که ادامه سیاست های قبلی ممکن نیست، افزود: برخی گروه‌های اجتماعی، توان تحمل تغییراتی که نیازمند هزینه است را ندارند و برخی گروه‌ها هم از سیاست‌هایی که در شهر در پیش گرفته شده بهره‌مندی بیشتری داشته‌اند.

 

سرانجام پرونده املاک نجومی

شهردار تهران  ضمن اینکه اعلام کرد، توصیه کردم اسناد املاک نجومی افشا نشود، گفت: هنوز موضوع واگذاری املاک نجومی برای من مبهم است.حتی معتقدم عده‌ای که اسم‌شان در لیست بوده، املاک نگرفته‌اند و باید اعاده حیثیت شود و در عوض عده‌ای که اسمشان در نامه نبوده، ملک گرفته‌اند.

شهردار تهران  از تشکیل کمیته‌ای درخصوص بررسی موضوع واگذاری املاک در شهرداری خبر داد و افزود: واگذاری املاک تنها از طریق سازمان املاک شهرداری نبوده و از طرق دیگر هم به اسم و هزینه شهرداری واگذار می‌کردند.

مناسب سازی معابر برای معلولان و نابینایان

شهردار تهران در این خصوص ضمن ابراز شرمندگی از  بی‌توجهی به طراحی شهری برای معلولان و نابینایان گفت: بارها گفته‌ام که تهران بدقواره است و بدقوارگی تهران ناشی از این است که شهر برای همه عموم مردم طراحی نشده است.

وی در این زمینه خبر داد: برهمین اساس سه نفر از قشر معلولان برای مشاوره  معرفی شدند که تا یک هفته آتی یک نفر را انتخاب و راه‌های تغییر تهران برای مناسب‌سازی را احصا می‌کنیم.

 

تخلف مدیرکل منابع انسانی شهرداری برای رسمی کردن پرسنل شهرداری

شهردار تهران همچنین تاکید کرد: "در سالجاری حدود ۶ هزار نفر از پرسنل شهرداری رسمی شده‌اند که این به نظر من یک تخلف است".

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرداری بیش از ۶۸ هزار نیرو دارد که به گفته یکی از اعضای شورای شهر تعداد تقریبی نیروها ۱۲۵ هزار نفر است. این در حالی است که ۱۶ هزار پست سازمانی در شهرداری وجود دارد که به عقیده شهردار تهران این نیروها تعدیل نخواهند شد.

وی در مورد نیروهای مازاد گفت: "بر اساس آخرین گزارش معاونت توسعه منابع انسانی که به زودی در اختیار نشریات قرار می گیرد، تعداد نیروهای ما ۶۸ هزار و ۱۳۶ نفر است".

نجفی با بیان اینکه ما به نیروی انسانی به عنوان سرمایه نگاه می کنیم و قصد تعدیل و اخراج نداریم، گفت: "البته نیروهایی که سلیقه ای، فرمایشی یا بی منطق جذب شده باشند کنار گذاشته می شوند".

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More