شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده مجلس: نمی‌دانستیم به دراویش چه وصله‌ای بزنیم

 

غلامعلی جعفرزاده نائب رئیس فراکسیون مستقلین گفت: «آنقدر به گروه‌ها وصله منافق و فتنه‌‌گر زده‌ایم، وصله کم آورده‌ایم و نمی‌دانستیم به دراویش چه وصله‌ای بزنیم».

جعفرزاده در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در روز جمعه ۴ اسفند، عملکرد صداوسیمای ایران را یک طرفه دانست و انتقاد کرد که رسانه‌ها جرات نوشتن ندارند بنابراین کسی توان بیان حرف خود را ندارد و حرف‌ها در سینه‌ها عقده می‌شود.

او گفت فاصله میان احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها و فرقه‌ها در ایران به حدی زیاد شده است که همه خود را به صورت یک جزیره فرض می‌کنند و این موارد باعث ایجاد خشونت می‌شود.

جعفرزاده تاکید کرد: «اگر ما صدا و سیمایی داشتیم که دراویش می‌توانستند در آن حرف‌هایشان را بزنند و ما نیز حرفمان را بزنیم، مخالفین هم حرفشان را می‌زدند هیچ وقت به خشونت نمی گرایید».

نائب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، راهکار جلوگیری از بروز حوادثی مانند گلستان هفتم را گفت‌وگو و رعایت قانون عنوان کرد.  

جعفرزاده با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌ها و تحمل‌ها افزایش پیدا کند، عنوان کرد که اگر صدا و سیما نمی‌تواند بستری برای گفت وگو مهیا کند باید شبکه‌هایی ایجاد شود تا همه بتوانند حرف‌های خود را بیان کنند.

او گفت: «آنقدر به گروه‌ها وصله منافق و فتنه‌‌گر و... زده‌ایم وصله کم آورده‌ایم که به این دراویش دیگر نمی‌دانستیم چه بگوییم. چون اغتشاشگر، منافق را قبلا مصرف کرده بودیم و فتنه‌گر هم تمام شده بود و آخر هم نمی‌دانستیم به دراویش چه باید بگوییم. امیدوارم یک روزی این وصله زدن‌ها تمام شود».

در تجمع گروهی از دراویش مقابل کلانتری ۱۰۲ گلستان هفتم پاسداران در تهران برای درخواست آزادی یکی از هم‌‌کیشانشان، با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش توییتر رسمی دراویش گنابادی، چند تن از دراویش بر اثر شدت جراحات وارده؛ در بیمارستان لبافی‌نژاد جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین طبقه گفته سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی ایران، صبح روز سه‌شنبه ۱ اسفند، بیش از ۳۰۰ تن از دراویش گنابادی در جریان این تجمع دستگیر شدند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More