شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش برخی مسئولان به اعتراضات امروز:‌  در حال کنترل اوضاع هستیم

 

 

فرماندار تهران: مشکل خاصی وجود ندارد و هیچ مورد بازداشتی هم نداشتیم

در حالیکه اعتراض بازاریان به گرانی ارز در چهارم تیرماه منجر به تعطیلی بازار تهران شده و به شهرهای دیگر نیز گسترش پیدا کرده است، عیسی فرهادی (فرماندار تهران)، آخرین وضعیت بازار تهران را آرام توصیف کرده است.

فرهادی به خبرگزاری ایلنا گفت: «اوضاع آرامِ آرام است. ما معتقدیم در این چهل‌ساله متولیان انقلاب بازاریان بوده‌اند و همیشه بازاریان در صحنه‌های انقلاب حضور داشته و خواهند داشت».

 

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری تهران : این اعلام مطالبات درست نیست

عبدالعظیم رضایی، معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری تهران با انتقاد از اعتراضات امروز بازاریان  خطاب به آنها گفت که این «روش حضور و اعلام مطالبات» درست نیست.

به گفته رضایی باید در جلسه‌ای مشترک اطلاعات لازم به معترضان داده شود و آنها توجیه شوند که این روش حضور و اعلام مطالبات درست نیست.

او ابراز امیدواری کرد که  این هماهنگی هرچه زودتر انجام شود تا دیگر شاهد ادامه این تجمعات نباشیم.

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری تهران همچنین اعلام کرد که در این اعتراضات  مورد بازداشتی نداشتیم.

 

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران: در حال کنترل اوضاع هستیم

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران نیز گفته است که اوضاع بازار رو به آرامش است.

محسن همدانی‌نسج،  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت بازار تهران گفت: در حال کنترل اوضاع هستیم.  

به گفته همدانی نسج، مقرر شده است که« نیروی انتظامی همچنان در محدوده بازار تهران حضور داشته باشد».

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران هشدار داد که « با افرادی که  قصد سوءاستفاده از این شرایط را دارند برخورد خواهد شد».

 

عدم پاسخگویی مسئولان در دولت؛ علت ناآرامی‌های اخیر

عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده مجلس شورای اسلامی  عدم پاسخگویی مسئولان در دولت و مجلس را یکی از علل ناآرامی‌های اخیر دانست.

هاشم‌زایی چهارم تیرماه، اعتراض  را حق مردم دانست و عنوان کرد که علاوه  بر مشکلات اقتصادی، عدم رسیدگی مسئولان به  برخی دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی نیز از عوامل نارضایتی مردم است.  

به گفته این نماینده مجلس، «سوء‌مدیریت و عدم پاسخگویی» به اعتراض‌های شکل گرفته با ریشه اقتصادی و به صورت مدنی باعث سوق دادن این اعتراض‌ها به ناآرامی می‌شود.

حرکت مردم را به عوامل خارج کشور نسبت ندهید

جهانبخش محبی‌نیا،  نماینده میاندوآب، تکاب و شاهین دژ نیز گفت که مردم تا الان هم به مسئولان دولتی فرصت دادند تا مشکلات اقتصادی را حل کنند. او از مسئوولان خواست که حرکت مردم را با عنوان اینکه از خارج از کشور هدایت شده است، تلقی نکنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More